Strengere energienormen, complexe regelgeving, digitalisering… Je zou van minder stress krijgen als bouwonderneming. Viessmann ziet die evolutie echter als een opportuniteit. Maar hoe overtuig je de bouwsector daarvan met het oog op meer leads en een hogere sales?

Sensibiliserende go to market strategie

Voor Viessmann zit duurzaamheid ingebakken in het DNA van de onderneming. Het weet perfect hoe het bouwbedrijven met de juiste oplossingen kan helpen energiezuinige woonomgevingen te creëren. Om dat te communiceren naar de bouwsector hielpen we mee een doeltreffende go to market strategie uit te werken.

Direct mailing met direct resultaat

Viessmann is dé partner die met zijn duurzame energiesystemen de bouwsector alle zorgen kan wegnemen. Het is een sterk, vooruitstrevend merk dat vertrouwen uitstraalt. Wie beter dan Viessmann kan bouwondernemingen ontstressen en begeleiden naar een zorgeloze toekomst? Die boodschap verpakten we in een originele direct mailing mét stressmeter om het stressverhogend effect van de strenge energieregels te illustreren.

  • DM met duidelijke boodschap
  • Design in rode Viessmann huisstijl
  • Verstuurd naar bouwondernemingen
  • Doel: sensibiliseren en afspraken genereren

De direct mailing moet waardevolle leads opleveren

Strakke opvolging versterkt de respons

De direct mailing werd niet alleen in een printversie uitgestuurd. We maakten er ook een e-mailing van. Een afspraak vastleggen (in ruil voor een mooi cadeau) bleef de belangrijkste call to action. Om de respons op beide mailings nog te verhogen, schakelden we bovendien een callcenter in. Alles om nog meer waardevolle leads voor de sales van Viessmann te genereren!