Een nieuw fietsmerk lanceren? Voor familiebedrijf en groothandel in fietsen en fietsonderdelen De Scheemaeker zetten we Victar mee in het zadel. Zo pakten we de branding aan.

Naamstudie

First things first: de naam. Hoe begin je daaraan? In dit geval bedachten we een korte en krachtige merknaam met een sportieve twist. Omdat De Scheemaeker een familiebedrijf is, kwamen we al snel uit bij Victor en Arthur. De twee kleinkinderen van de huidige zaakvoerder mogen zich de inspiratiebron van het nieuwe fietsmerk noemen: Victar. De baseline ‘Ride the Future’ verwijst nog eens extra naar de aankomende nieuwe generatie De Scheemaeker én naar het vooruitstrevend karakter van de fietsen.

Logodesign

Next step: het logo en de huisstijl. Daarvoor lieten onze designers zich enerzijds inspireren door de corporate identity en het kleurenpalet van De Scheemaeker en anderzijds door de nieuwe naam. Daarin zit ‘victor’ of ‘overwinnaar’ verscholen. Het grafisch element, een schildje, gaven we daarom vleugels van de overwinning. Een speels en tegelijk stoer en herkenbaar embleem met een boodschap: “Met Victar ben je een winnaar…”

Roll-out

Eenmaal het merk in de juiste vorm zat, was het tijd om het uit te rollen. Hiertoe ontwikkelden we eerst een website met een overzicht van het assortiment elektrische en gewone fietsen – handig voor fietshandelaars en consumenten om zich te oriënteren. Vervolgens maakten we ook een brochure, die op de site kon worden gedownload. Zo zit Victar voorlopig al stevig in het zadel, online en offline. Kijk op www.victar.com.