Verf voor de vakman, dat had Libert Paints al. Maar verf voor de kwaliteitsbewuste doe-het-zelver? Om dat gat in zijn gamma te vullen, lanceerde het een gloednieuw merk. Wij begeleidden de verfproducent doorheen het brandingtraject, te beginnen bij de naam… 

Nieuwe verf, nieuwe naam

Libert Paints maakt al ruim 140 jaar coatings voor professioneel en industrieel gebruik. Omdat echter ook in de groeiende doe-het-zelfmarkt de vraag naar kwaliteitsverf steeds luider begon te klinken, kwam de verfproducent vorig jaar met het idee om een nieuw merk te lanceren. Speciaal voor de consument die zijn verfproject een professionele toets wil geven. De naam die we ervoor bedachten? Touch! 

Branding met een swirl

Een nieuw merk in de markt zetten, vraagt natuurlijk meer dan een nieuwe naam bedenken. Daarom pakten we de volledige branding aan. We creëerden een visual waarin de consument centraal staat. De verf-swirl voegt er een extra dynamisch en kleurrijk effect aan toe, en komt als grafisch element terug op alle communicatietools. Die zitten ook allemaal in hetzelfde design. Een sterk merkimago steunt nu eenmaal op een uniforme huisstijl. De baseline bij het logo, ‘Colour your life’, bevestigt ten slotte dat je met Touch een vleugje kleur aan je leven geeft.  

We verzorgden de volledige branding: naam, huisstijl en alle communicatietools

Een origineel totaalconcept

Meer dan een nieuw verfmerk, is Touch een totaalconcept waarin je zowel muur-, gevel- als lakverf vindt. Elke toepassing heeft een eigen kleurcode én aangepaste toebehoren (borstels, rollen, kits,…). Dat maakt het voor de consument makkelijker de juiste producten te vinden. Gewoon de kleurcodes volgen en klaar! Touch is bovendien verkrijgbaar in alle kleuren van de regenboog. Welke het best bij elkaar passen? De ‘Matching Colours’ reeks biedt de nodige inspiratie, of beter: a touch of inspiration. 

Tools kleuren de verkoop

Libert Paints verdeelt het Touch gamma in België exclusief via zelfstandige doe-het-zelfzaken en bouwhandels die aangesloten zijn bij de ProCoop aankoopgroepering. Om hen vertrouwd te maken met het nieuwe merk ontwikkelden we een lanceringsfolder en een cataloog met een compleet overzicht van het verfassortiment en de toebehoren.

Een likje POS in de winkel

Daarnaast ontwierpen we ook winkelpresentatiemateriaal. Panelen voor aan het rek, bijvoorbeeld. Zo weet de consument direct waar Touch voor staat en welke verf en borstels hij nodig heeft. Andere tools om de naamsbekendheid en de verkoop van Touch nog meer te kleuren, komen eraan.