Premium website voor
Zoute Grand Prix

Een high-end merkbeleving doortrekken naar een digitaal platform dat zowel functioneel als visueel top is? We realiseerden het – van start tot finish – voor ZOUTE GRAND PRIX. 

Premium digitale ervaring

Zoute Grand Prix organiseert high-end auto-evenementen. Om die premium beleving ook online door te trekken, ontwikkelden we voor hen een nieuwe website die de luxe en exclusiviteit van de naam ‘Zoute Grand Prix’ weerspiegelt. De oude website voldeed niet langer aan de hoge verwachtingen van de doelgroep en bood onvoldoende flexibiliteit om de content vlot te beheren. Ons development team ging dan ook resoluut voor een hoge performantie en een doorgedreven gebruiksvriendelijkheid. Dat gecombineerd met sterke visuele storytelling en content, voor meer impact en engagement. 

"De nieuwe site biedt een premium online beleving en een verbeterde gebruikerservaring."

Doorgedreven UX-design

We startten met een uitgebreide kick-off om de merkwaarden, doelstellingen en doelgroep in kaart te brengen. Op basis hiervan werd een UX-plan uitgewerkt, met wireframes en een eerste visueel concept. Door heel wat aandacht te besteden aan de digitale architectuur en de verschillende gebruikersflows, zorgen we voor een vlekkeloze gebruikerservaring. Elk event beschikt over een soort mini-website met eigen subnavigatie. Zo leiden we de websitezoeker vlot naar de informatie waar hij of zij naar op zoek is. 

Performant en intuïtief

Nadat de klant het design had goedgekeurd, startten we met de ontwikkeling van een high-performance website, inclusief een intuïtief CMS voor eenvoudig beheer. Met een focus op snelheid, responsiviteit en technische SEO-optimalisatie finishten we met een resultaat dat perfect aansluit bij de exclusieve uitstraling van Zoute Grand Prix en de verwachtingen van haar doelgroep. En dat dankzij een nauwe samenwerking tussen ons strategisch, design, development en content team.