Gourmet Invent, toonaangevende eventcateraar in leisure, sport en business, was na enkele overnames en herstructureringen op zoek naar een helder merkverhaal. Spek naar de bek van ons creatieve team.

Smaakvol succesverhaal

Gourmet Invent, onderdeel van de Compass Group, is vooral bekend als cateraar voor Club Brugge, KAA Gent, Waregem Koerse en tal van andere eventlocaties in West- en Oost-Vlaanderen. Via een partnership met Amalthea, huisleverancier van o.a. het Sportpaleis, de Lotto arena en Antwerp Giants, zette het voet aan de grond in de Antwerpse regio. En het bedrijf wil ook in de toekomst blijven groeien. Een duidelijke identiteit drong zich op.

Het onmisbare ingrediënt

Gourmet Invent en Amalthea… beiden staan ze garant voor smaakvolle catering.
De nieuwe overkoepelende naam ‘Gourmet Flavours Group’ was geboren. De bijhorende baseline ‘Your Ultimate Ingredient’ verwijst naar de groep als onmisbaar ingrediënt voor elk event. Een sterk en helder merkverhaal dat de ruimte laat voor toekomstige overnames en samenwerkingen en dus perfect past binnen de ambities die Gourmet Flavours Group koestert.

Een logo om in te bijten

Bij een nieuwe naam hoort een nieuw logo. Onze designers gingen de uitdaging aan en ontwierpen een gouden logo met een premium uitstraling. De golvende lijnen doen denken aan de smaken en geuren die vrijkomen wanneer de chefs achter het fornuis staan.
Daarnaast krijgt elke subbrand een eigen afgeleid logo: de eerste letter van de merknaam in 3D waarin telkens dezelfde drie lijnen terugkomen. De aanvulling ‘by Gourmet Flavours Group’, ten slotte, zorgt voor herkenbaarheid van elke subbrand binnen de overkoepelende identiteit.

Crossmediaal verhaal

En daar stopt het verhaal niet.
Ondertussen wordt achter de schermen hard gewerkt aan een nieuwe website en de uitrol van een online marketingcampagne. Meer daarvan serveren we je in onze volgende update.