Een complex probleem verstaanbaar uitleggen. Het is allesbehalve een sinecure. Een kunst bijna, maar wel een waarvan wij de geheimen kennen. ‘Keep it simple’ is daar een van. Voor de QPD connectoren van Phoenix Contact kozen we daarom niet voor een waslijst aan voordelen, maar wel voor een toepasselijk concept met in de hoofdrol het La Linea-lijnfiguurtje van de Italiaanse cartoonist Cavandoli.

Onsexy product wordt sexy

Een kabelaansluiting is niet meteen het meest aantrekkelijke product ter wereld. Voor het personage uit onze campagne is dat aanvankelijk ook niet zo. Als blijkt dat de oplossing voor het ‘connectieprobleem’ voor de hand ligt, is zijn slechte humeur echter in een klap voorbij. Simpel en snel, net als deze communicatie met een originele vorm en klare boodschap.

Beursstand Phoenix Contact

Tools met meerwaarde

Het creatieve concept doorstond de vuurproef op een beurs met verve. Mede door de reeks communicatietools die we hadden uitgewerkt. Niet lukraak, maar telkens met een specifieke toegevoegde waarde in het achterhoofd. Van een flyer en T-shirts tot een lenticularkaartje dat de werking van de connectoren op een ludieke manier nabootst. Staat La Linea op een ononderbroken lijn? Even kantelen en de klus is geklaard!

Keep it simple. Perfect mogelijk met een origineel visueel concept.