Insectenbeten of stekende zon. Met de Picasol-verzorgingsproducten kan iedereen onbezorgd op vakantie. Farmabedrijf Oystershell bond op zijn nieuwste webstek de strijd aan met zomerse plaaggeesten. Wij leverden de tools om Picasol online te promoten.

Zomers webplatform

Het nieuwe webplatform moest de zomerproducten van Picasol op een informatieve en luchtige manier in the picture zetten. Voor de stijl van de website lieten we ons daarom inspireren door de offline tools (o.a. de verpakking). Dankzij het heldere design, de duidelijke content en de eenvoudige opbouw komt de bezoeker vandaag in een paar scrollbewegingen alles te weten over de anti-insect en zonnebeschermingsproducten, én de unieke 2-in-1 formule. Hoe we dat voor mekaar kregen? Simpel.

 

 

Van wireframes
tot website

Bij de ontwikkeling van de site gingen we eerst aan de slag met de wireframing. We tekenden de krijtlijnen van de navigatiestructuur uit en matchten die vervolgens met het design. De lay-out werd naar het voorbeeld van de verpakking opgefleurd met diverse kleuren, enerzijds om de productkwaliteiten uit te lichten en anderzijds om een speelse, zomerse sfeer te scheppen. Om de productgerichte content en de voordelen extra toegankelijk te maken, voorzagen we tevens een uitgebreide FAQ en de mogelijkheid om getuigenissen van tevreden gebruikers te publiceren. 

Informeren &
overtuigen

De consument informeren en overtuigen (van de efficiëntie en de veiligheid van de anti-insect spray) was topprioriteit! Wie zich geprikkeld voelde om het product aan te schaffen, werd doorverwezen naar de apotheek en andere kanalen. Als finishing touch vulden we de site met heldere webcopy, voorzien van de nodige call-to-actions. Voelt u zich aangestoken? Kijk op www.picasol.eu.