Hoe maak je kinderen verlekkerd op verse groenten? En hoe bezorg je ze groene vingers? Voor meststoffenfabrikant OSMO lanceerden we daarvoor ‘Zie ze groeien’, een educatief schooltuinproject dat de leerlingen maximaal betrekt. Tegelijk genereert de campagne sympathie en naambekendheid bij de jonge community. Want de jongeren van vandaag, zijn dat niet de consumenten van morgen?

Communicatie aangepast aan jonge doelgroep

Zelf groenten kweken op school, het is een leerrijk en leuk concept. Maar dat alleen was nog niet voldoende om de basisscholen te overtuigen om mee te doen. En dus gaven we alle communicatietools een frisse vormgeving op maat van de jeugd. Offline en online. Door het startpakket enkel aan de 300 eerste scholen weg te geven, bouwden we een duidelijke call to action in. Snel inschrijven was dus de boodschap.

Met BV naar felbegeerde titel

De campagne an sich en de leuke mailing hadden wellicht flink wat respons opgeleverd. Maar we gingen nog een stap verder. Dina Tersago werd het gezicht van ‘Zie ze groeien’. Als een enthousiaste coach staat zij langs de zijlijn en motiveert ze de leerlingen om mee te doen. De ultieme bekroning? De titel van ‘Groenste school van Vlaanderen’.

Geen vrijblijvende mailing of een ingewikkelde campagne, maar een laagdrempelig
project en een fris communicatieconcept zetten de jeugd echt aan tot actie.