Vanmarcke, een logistiek bedrijf uit Gullegem, zocht een manier om zijn vacatures sneller ingevuld te krijgen. We hadden al snel de juiste formule gevonden en bouwden een eenvoudige, doeltreffende website en boostten de traffic via LinkedIn.

Logistieke partner in groei

Vanmarcke is een logistieke partner die tijdelijke koelopslag aanbiedt aan distributeurs uit de voeding- en retailsector. Het bedrijf zoekt volop nieuwe mensen en heeft heel wat vacatures openstaan. Hoe zorg je ervoor dat potentiële medewerkers je bedrijf leren kennen? Dat ze zich aangesproken voelen door je verhaal? En dat ze uiteindelijk de stap zetten naar een sollicitatie? Wij hadden al snel het antwoord klaar.


Sterk online verhaal

Samen met Vanmarcke startten we met het schrijven van een sterk online verhaal. De eerste stap: een website. Potentiële medewerkers gaan eerst en vooral online op zoek naar informatie over hun toekomstige werkgever. En aangezien Vanmarcke geen website had, besloten we om te starten met een eenvoudige onepager waarop we vertellen wie ze zijn en wat ze doen. Met uiteraard een overzicht van de openstaande vacatures. Gezien de ligging vlakbij de Franse grens, lanceerden we de website bovendien in drie talen.

Adverteren via LinkedIn

Om de juiste bezoekers naar de nieuwe website te krijgen, zetten we in op geadverteerde posts via LinkedIn. Posts die de weg leidden naar de verschillende vacatures, en het bijhorende sollicitatieformulier.


What’s next?

De volgende stap in het verhaal van Vanmarcke: de website verder uitbreiden met eigen beeldmateriaal en video.

Employer branding to the next level!