Mobix, onderdeel van de CFE groep, installeert en onderhoudt slimme verlichting, hoogspanning, nutsvoorzieningen, signalisatie en bovenleidingen voor de spoorwegen en weginfrastructuur. Om de communicatie naar zowel huidige als toekomstige medewerkers kracht bij te zetten, koos het bedrijf voor onze ietwat gewaagde conceptuele aanpak.

Eén naam, één verhaal

Mobix is al sinds 1935 actief onder de naam Engema. In de loop der jaren nam het bedrijf verschillende partners over, die telkens bleven bestaan onder hun eigen naam. Vorig jaar werd beslist om de samenwerking verder vorm te geven en voortaan samen naar buiten te komen als Mobix. De volgende stap is het externe verhaal ook intern te doen leven en te verspreiden van binnenuit. Challenge accepted!

Employer Value Proposition

Door de verschillende overnames was het gevoel van eenheid onder de eigen medewerkers wat zoek geraakt. Aan de hand van interviews met Mobix medewerkers bepaalden we de Employer Value Proposition, het DNA van de organisatie en de basis voor een ijzersterk werkgeversmerk.

Wat typeert de Mobix medewerker? Waarom kiezen ze voor een carrière bij Mobix? En wat heeft Mobix hen te bieden? We kwamen tot vijf cruciale eigenschappen:

avontuurlijk, dynamisch, teamplayer, doorzetter en flexibel. Samen de ‘Mobix factor’.

Crossmediale uitrol

In een volgende stap rolden we het concept 'Do you have the Mobix factor?' crossmediaal uit naar verschillende tools. We brachten de Mobix medewerkers in beeld in hun eigen werkomgeving en met de armen gekruist, een verwijzing naar de letter X van de Mobix factor.

We gingen aan de slag met video en ontwikkelden een aantrekkelijke jobwebsite om meer instroom te genereren op openstaande vacatures. Met daarbovenop een koppeling met de eigen hr-tool, zodat vacatures automatisch gepubliceerd en geüpdatet worden.

Ontdek de Mobix Factor in 30 Seconden

Voor en door Mobix medewerkers

Aan de hand van interviews bepaalden we dus de Mobixfactor, de basis voor een ijzersterk werkgeversmerk. Maar we gaan écht in het hart van de organisatie en zetten de medewerkers in de verf met hun Mobix-factor. Storytelling op de website en visueel in beeld met krachtige campagnebeelden, uniek voor Mobix en in z’n eigen DNA.

Digital employer branding

Met gerichte SEA- en social media campagnes verspreiden we het employer branding verhaal online met twee doelen voor ogen. Enerzijds creëren we brand awareness rond de unieke Mobix factor, anderzijds trekken we meer potentiële sollicitanten aan. Twee vliegen in één klap.

Wil jij succesvol nieuwe medewerkers aantrekken?

Of nood aan een imagoboost als werkgever? Contacteer ons!