MetaRelax scherpt
communicatie aan
Wie al eens een stressmomentje heeft, is met MetaRelax goed geholpen. Om het voedingssupplement van producent Metagenics extra in de kijker te zetten, werkten we een nieuwe, welgemikte b2c-campagne uit. Crossmediaal, dat spreekt voor zich.
Doelgerichte campagne
MetaRelax mikt in zijn communicatie op actieve volwassenen. In de campagne vertellen we het verhaal van een vrouw van rond de 40. Ze staat voor een schietroos, net zoals in de circusact van de messenwerper, en ziet er volkomen relaxed uit. Plots scheert een mes rakelings langs haar hoofd. Het woord ‘spanning’ verschijnt op de plaats waar het mes in de roos blijft steken. De vrouw beweegt niet en blijft ontspannen. Dan volgt een tweede mes, met het woord ‘drukte’. En een derde mes, met het woord ‘zenuwen’. Maar geen enkel mes, symbool voor de stressmomenten die je elke dag ervaart op het werk, thuis, in het verkeer enz. raakt haar. Letterlijk noch figuurlijk. De vrouw blijft de rust zelf, dankzij MetaRelax.
TV-spot in eigen productie
Voor een maximale impact van de campagne selecteerden we media die een groot bereik hebben, maar tegelijk de mogelijkheid bieden de doelgroepen heel gericht te benaderen. In de eerste plaats: televisie. We produceerden een spotje van 20 seconden en programmeerden het welgemikt en met voldoende frequentie op de juiste nationale commerciële zenders (VTM, Q2, Vitaya en RTL) en rond de juiste programma’s. We verzorgden daarbij de volledige productie. Van het uitwerken van de storyboards voor de 2 versies (Nederlands en Frans) tot de casting. Van de opnames in onze eigen greenkeystudio tot de postproductie (met 3D-animatie). Van de stemopnames tot de mediaplanning. We tekenden voor het volledige plaatje. Zonder stress.