Marelec ontwikkelt en vervaardigt hoogtechnologische systemen voor de visserij- en voedingsindustrie. Hun doel? De efficiëntie van productieprocessen optimaliseren. Om de efficiëntie van hun zoektocht naar werknemers te optimaliseren, klopten ze bij ons aan. We zochten bijgevolg naar de geknipte employer branding campagne.

Marelec Mix concept

Ons creatief team bedacht het ‘Marelec Mix’ concept. De ideale Marelec kandidaat moet vijf eigenschappen bezitten: techniek, know-how, talent, inzicht en teamspirit. Samen vormen die de Marelec Mix.

Om de mix niet alleen in woord, maar ook in beeld uit te drukken, hielden we een in-house fotoshoot met enkele van hun medewerkers. We sneden de foto’s van de gezichten in vijf stukken, waarbij elke ‘slice’ staat voor één van de kernwoorden.

Tot slot animeerde ons videoteam dat conceptbeeld tot een snackable movie die gepersonaliseerd kan worden voor elk gezocht profiel.

Online Marketing

De nieuwe conceptbeelden rolden we online uit, zowel op de sociale media als op Google. Onze content creators maakten er verschillende vacatureposts mee voor Facebook en LinkedIn. Die posts adverteerden we telkens om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken.

Ook Google Ads konden niet ontbreken in onze marketingmix. We kozen voor display ads en trokken dankzij de krachtige conceptbeelden heel wat geïnteresseerden naar de website. De efficiëntie van het Marelec rekruteringsproces optimaliseren? Daar hadden wij de geknipte oplossing voor!