Overslaan en naar de inhoud gaan
logo logo
  • About us
  • Expertises

    Insights

    • Market & competition
    • Customer audits
    • Branding & messaging
    • Channels & impact

    Vision

    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • PR & Persstrategie
    • Communicatiestrategie
    • Consultancy on site
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector

    Creative

    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Branding & concepting
    • Copywriting

    Digital

    • Performance marketing
    • Cloud, Data & Integration
    • Digitale platformen

    Live

    • Corporate events
    • Standenbouw
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Roadshow
    • Product launches
    • Hybride events
  • Cases
  • Clients
  • 1 Blog
  • 4 Talents
  • Contact
  • en
  • nl
  • fr

Internationale product launch
voor Sherwin-Williams

De Amerikaanse verfproducent Sherwin-Williams heeft een nieuwe reeks ‘plant-based’ coatings voor de houtindustrie. Wij kleurden de go to market aanpak voor de internationale productlancering mee in en gaven die met een 3D-concept en een bijzondere website een opvallende toets.

Conceptvisual: from plant to coating in 3D

Met zijn nieuwe range van plant-based wood coatings wil Sherwin-Williams zich wereldwijd bij zijn doelgroepen sterker als een duurzame partner profileren. In de communicatie zetten we daarom vooral de natuurlijke oorsprong van de producten in de verf. Letterlijk. Onze 3D-beeldbewerkers haalden hun beste design en modeling skills uit de kast en kwamen naar aanleiding van de internationale product launch met een beeldanimatie van een plant waarvan de bladeren naadloos vervloeien tot verf. Het lieveheersbeestje zag dat het goed was…


Website informeert en sensibiliseert houtindustrie

De 3D-animatie opent de website die we speciaal ontwikkelden om de lancering van de plant-based wood coatings kracht bij te zetten. Het werd een aparte site, met naast de obligate productinformatie en een optie om de brochure te downloaden, een overzicht van de markten waarvoor de coatings bedoeld zijn en een samenvatting van de duurzaamheidsdoelstellingen waarmee Sherwin-Williams zijn CO2-voetafdruk wil verkleinen.

Bezoek de website

CO2-calculator verhoogt kans
op leadgeneratie

Wie dat wil kan op de website zelf uitrekenen hoeveel CO2 de nieuwe coatings kunnen besparen. Daartoe integreerden we een calculator in de website. De handige tool moet doelgroepen enerzijds overtuigen de switch te maken naar milieuvriendelijke coatings én anderzijds waardevolle leads genereren voor Sherwin-Williams. De resultaten van de berekening krijg je immers pas na het ingeven van je e-mailadres. Gouden data voor sales!

Opgefriste brochure versterkt het merkimago 

Via de website kunnen geïnteresseerden ook de productbrochure downloaden. Onze designers werkten hiervoor een frisse look-and-feel in de Sherwin-Williams huisstijl uit. Het 3D-conceptbeeld trekt hierin de aandacht. Kwestie van consistent crossmediaal te communiceren en de duurzame boodschap (en het groene merkimago) nog meer power te geven.

Online marketing geeft internationale product launch een boost

Om de productlancering verder te ondersteunen en het nieuwe gamma top of mind te maken én te houden bij specifieke doelgroepen in de houtverwerkende industrie, stelden onze onlinemarketeers een gericht communicatieplan op. Gedurende zes maanden zullen de plant-based wood coatings niet weg te slaan zijn van Facebook en LinkedIn. En er volgt nog meer… Hou de socials en andere media in de gaten!

Ook crossmediaal communiceren en leads genereren? Contacteer ons.
Stuur een e-mailBel ons

Brugge

Vaartdijkstraat 19 D, 8200 Brugge | GPS: Z1 Ten Briele +32 (0)50 40 20 00

Antwerpen

Van de Wervestraat 20/ bus 102, 2060 Antwerpen +32(0)3 349 26 20

Brussel

Havenlaan 86c, B16, 1000 Brussel +32 (0)2 512 72 00

Utrecht

De Staat, Papendorpseweg 75, 3528 BJ Utrecht, Nederland +31 (0)347 23 70 05

Rijsel

10, Rue Michel Servet, 59000 Rijsel, Frankrijk

D'M&S Update

Laat je inspireren

  • Insights
    • Market & competition
    • Audits clients
    • Branding & messaging
    • Channels & impact
  • Vision
    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • Communicatiestrategie
    • PR & Persstrategie
    • Consultancy
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector
  • Creative
    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Copywriting
    • Branding & concepting
  • Digital
    • Performance marketing
    • Digitale platformen
    • Cloud, Data & Integration
  • Live
    • Standenbouw
    • Roadshow
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Product launches
    • Corporate events
    • Hybride events
  • Google partner
  • LinkedIn Fundamentals Certified
  • Mailchimp Pro partner
  • Meta
  • TikTok academy: Small business
  • Webmecanik
  • MACP
  • Erkend Printmedia stagebedrijf
  • Febelgra
  • Feweb
  • JEP
  • ACC
LinkedIn Facebook Instagram
  • ©2025 D'M&S, All rights reserved
  • Disclaimer
  • Cookieverklaring
  • Privacy policy
Fujirebio
  • About us
  • Expertises

    Insights

    • Market & competition
    • Customer audits
    • Branding & messaging
    • Channels & impact

    Vision

    • Go-to-market strategie
    • Merkstrategie
    • PR & Persstrategie
    • Communicatiestrategie
    • Consultancy on site
    • Citymarketing
    • Sportmarketing
    • Publieke sector

    Creative

    • Contentproductie
    • Design & packaging
    • Video & motion
    • Branding & concepting
    • Copywriting

    Digital

    • Performance marketing
    • Cloud, Data & Integration
    • Digitale platformen

    Live

    • Corporate events
    • Standenbouw
    • Incentives
    • Congressen & Seminaries
    • Beurzen
    • Roadshow
    • Product launches
    • Hybride events
  • Cases
  • Clients
  • 1 Blog
  • 4 Talents
  • Contact