De Amerikaanse verfproducent Sherwin-Williams heeft een nieuwe reeks ‘plant-based’ coatings voor de houtindustrie. Wij kleurden de go to market aanpak voor de internationale productlancering mee in en gaven die met een 3D-concept en een bijzondere website een opvallende toets.

Conceptvisual: from plant to coating in 3D

Met zijn nieuwe range van plant-based wood coatings wil Sherwin-Williams zich wereldwijd bij zijn doelgroepen sterker als een duurzame partner profileren. In de communicatie zetten we daarom vooral de natuurlijke oorsprong van de producten in de verf. Letterlijk. Onze 3D-beeldbewerkers haalden hun beste design en modeling skills uit de kast en kwamen naar aanleiding van de internationale product launch met een beeldanimatie van een plant waarvan de bladeren naadloos vervloeien tot verf. Het lieveheersbeestje zag dat het goed was…


Website informeert en sensibiliseert houtindustrie

De 3D-animatie opent de website die we speciaal ontwikkelden om de lancering van de plant-based wood coatings kracht bij te zetten. Het werd een aparte site, met naast de obligate productinformatie en een optie om de brochure te downloaden, een overzicht van de markten waarvoor de coatings bedoeld zijn en een samenvatting van de duurzaamheidsdoelstellingen waarmee Sherwin-Williams zijn CO2-voetafdruk wil verkleinen.

CO2-calculator verhoogt kans
op leadgeneratie

Wie dat wil kan op de website zelf uitrekenen hoeveel CO2 de nieuwe coatings kunnen besparen. Daartoe integreerden we een calculator in de website. De handige tool moet doelgroepen enerzijds overtuigen de switch te maken naar milieuvriendelijke coatings én anderzijds waardevolle leads genereren voor Sherwin-Williams. De resultaten van de berekening krijg je immers pas na het ingeven van je e-mailadres. Gouden data voor sales!

Opgefriste brochure versterkt het merkimago 

Via de website kunnen geïnteresseerden ook de productbrochure downloaden. Onze designers werkten hiervoor een frisse look-and-feel in de Sherwin-Williams huisstijl uit. Het 3D-conceptbeeld trekt hierin de aandacht. Kwestie van consistent crossmediaal te communiceren en de duurzame boodschap (en het groene merkimago) nog meer power te geven.

Online marketing geeft internationale product launch een boost

Om de productlancering verder te ondersteunen en het nieuwe gamma top of mind te maken én te houden bij specifieke doelgroepen in de houtverwerkende industrie, stelden onze onlinemarketeers een gericht communicatieplan op. Gedurende zes maanden zullen de plant-based wood coatings niet weg te slaan zijn van Facebook en LinkedIn. En er volgt nog meer… Hou de socials en andere media in de gaten!