Design & Build aannemer ibens heeft een aparte kijk op bouwen. Om zijn visie en vooruitstrevende rol in de bouwmarkt sterker uit te spelen, ontwikkelden we een communicatiecampagne die eruit springt. In woord en beeld, consistent in alle media.

Het verhaal: beyond building

De rode draad doorheen het verhaal is dat voor ibens mensen altijd groter zullen zijn dan gebouwen. In alles staat de mens centraal: de medewerkers, de partners waarmee ibens samenwerkt en, vooral, de mensen die er uiteindelijk in zullen wonen, werken en studeren. Zo wil ibens meebouwen aan een samenleving waarin iedereen zich thuis voelt en de ruimte krijgt om boven zichzelf uit te stijgen. Die boodschap zetten we om in een visueel opvallend concept dat de missie van de bouwgroep perfect illustreert. Voor elke sector waarin ibens actief is, maakten we één beeld. Fotografie (van de gebouwen), beeldbewerking, copywriting… We verzorgden het volledige plaatje.

Brand identity versterken

Ondertussen hadden onze designers ook al de grafische identiteit van ibens onder handen genomen voor een consistenter gebruik van de huisstijl in alle communicatietools over de media heen. Het logo werd opgefrist en voorzien van een nieuwe baseline, Beyond Building. De tagline vat de visie van ibens op bouwen kort en krachtig samen en is de juiste signatuur voor een bouwgroep die graag verder kijkt en geen uitdaging uit de weg gaat.

Omnichannel roll-out

Het concept en de vernieuwde brand identity zullen in de loop van dit jaar worden uitgerold in verschillende media, van print en online toepassingen tot de socials. Altijd mooi in lijn met het imago van een vooruitstrevende bouwgroep die erbovenuit steekt op het vlak van kwaliteit, rentabiliteit en de zorg voor mensen.