Gardec viert feest
In 2020 bestond scheepshersteller en metaalverwerker Gardec uit Zeebrugge 25 jaar en nam het een nieuw droogdok in gebruik. Genoeg redenen om eens goed te vieren. Dat was echter buiten de pandemie gerekend. Twee jaar later kon het verjaardagsfeest voor de medewerkers én de officiële doopceremonie toch doorgaan, met ons eventteam aan het roer.
Twee verjaardagsfeesten en een doopceremonie
Het was twee jaar wachten, maar in september 2022 kon Gardec eindelijk zijn 25ste verjaardag vieren en het nieuwe hypermoderne droogdok inhuldigen met een traditionele doopceremonie. Maar er viel nog meer te beleven…
Het verjaardagsfeest voor de 120 medewerkers (met partner) vond plaats op vrijdagavond. Na het werk genoten zij in een sfeervolle tent op de scheepswerf van een culinaire barbecue by the sea. Een dag later, op zaterdagmiddag, was dezelfde locatie het decor voor het doopfestijn. Zaterdagavond zetten we met een seated dinner voor familie en vrienden van de jarige CEO, Hugo D’hoedt, de kers op de taart.
Een evenement met blazers en bubbels
Voor de doopceremonie op zaterdag hadden we een strak programma uitgewerkt. Naast toespraken van Hugo D’hoedt en zoon en technisch manager Dieter, Brugse schepenen Minou Esquinet en Pieter Marechal, en Rik Goetinck, CEO van de Maatschappij van de Brugse Zeehaven, kregen de meer dan 300 gasten ook een videoboodschap te zien van minister Hilde Crevits.
Een moderatrice praatte de plechtigheid vlotjes aan elkaar en doedelzakspelers en een imposant mannenkoor zorgden voor de muzikale intermezzo’s. Met een fles champagne werd het droogdok ten slotte officieel gedoopt. Alle aanwezigen konden nadien, onder begeleiding van Gardec medewerkers, het droogdok bezoeken. Om van deze unieke ervaring te bekomen, trakteerden we iedereen als afsluiter op een natje én een droogje.
Van eventorganisatie tot eventcommunicatie
Naast de eventorganisatie vertrouwde Gardec ook de eventcommunicatie aan ons toe. We maakten de uitnodigingen – van de digitale save the date en de printuitnodigingen tot het online registratieplatform – en stelden mee het draaiboek voor de doop op. Grafisch en inhoudelijk zat de volledige communicatie zo mooi op één lijn.