Energia is de Belgische sectororganisatie van ondernemingen die energieoplossingen aanbieden voor mobiliteit en verwarming. Na een geslaagde rebranding en nieuwe website klopten ze opnieuw bij ons aan met de vraag om hun verouderde extranet te refreshen. Een opdracht waar ons digital team maar al te graag mee aan de slag ging!

Energieke werkgroep en fris design

De eerste stap in dit vernieuwingstraject was een uitgebreide brainstorm met een Energia werkgroep over de structuur en de benodigde functionaliteiten. Op basis van de verworven input creëerden onze developers de wireframes en ontwierpen ze een strak, modern design. Die resultaten legden we tijdens verschillende presentaties voor aan de leden van Energia. Op basis van hun feedback optimaliseerden we de plannen van het platform volledig naar hun noden en wensen. Een knap staaltje maatwerk.

Handige functionaliteiten

Het Extranet bestaat uit verschillende werkgroepen (board of directors, fiscal commission, wg biofuels …) met daarin telkens de contactgegevens van de leden, de group coordinator en de president. Ook de geplande meetings vind je er nu heel overzichtelijk in terug. Je kan er bovendien makkelijk documenten, notities of presentaties bijvoegen. Via een goed zichtbare button kan je de events ook automatisch laten toevoegen aan je agenda, handig!

Slimme content migration

Na het verwerken van de feedback ontwikkelden we effectief het platform. Daarbij werd de content van de laatste vijf jaar van hun huidige extranet gemigreerd naar de nieuwe omgeving zodat deze data niet verloren ging. Bovendien moesten de leden op die manier niet opnieuw het volledige registratieproces doorlopen. Kortom: we gingen the extra(net) mile om de communicatie van Energia met haar leden te vergemakkelijken!