Elk nadeel heeft zijn voordeel. Door corona was het vierjaarlijks symposium van Stamicarbon noodgedwongen uitgesteld tot 2022. Dat gaf ons ruim de tijd om de eventcommunicatie en de huisstijl onder de loep te nemen en grondig op te frissen. De naam, het design, de communicatietools… Onze designers werkten een nieuwe, dynamische look-and-feel uit die perfect aansloot bij de opzet van het symposium: mensen samenbrengen en informeren.

Uitgesteld wegens corona

Stamicarbon is wereldmarktleider in de licentie-technologie voor o.a. de productie van kunstmest. Om zijn internationale klanten en stakeholders op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen in de sector én de gelegenheid te geven elkaar te ontmoeten, organiseert het elke vier jaar een meerdaags symposium. Dat vindt traditioneel plaats in Nederland, de thuisbasis van Stamicarbon. De 14de editie stond gepland voor 2020, maar dat was buiten corona gerekend. Geen erg. Wij maakten van de verplichte pauze dankbaar gebruik om de branding en de huisstijl van het event volledig in het nieuw te steken.

Nieuwe naam, nieuw logo

Dit voorjaar kon het symposium dan toch doorgaan. Omdat iedereen langer heeft moeten wachten om elkaar terug te zien, doopten we het heel toepasselijk Reconnect 2022. De naam was een knipoog naar het feit dat Stamicarbon mensen (altijd en nu opnieuw) met elkaar in contact brengt. De subtitel verwijst in drie kernwoorden naar het oorspronkelijke opzet: in een snel evoluerende markt kennis (knowledge) en nieuwe bevindingen (innovation) delen voor een optimale kunstmeststofproductie (optimization).

In aanloop naar de start van het evenement in mei, ontwikkelden we eerst een nieuw logo. Hiervoor lieten we ons inspireren op een lavalamp. De vloeistof in zo’n lamp is continu in beweging en maakt voortdurend nieuwe connecties, net zoals het symposium onveranderd mensen blijft samenbrengen en kennis overdraagt.
 

Consistente rollout

De lava-stijl vormde de basis voor de grafische uitwerking van de rest van de communicatietools: van de vlaggen en rollbanners tot de programmafolder en de presentatietemplates. Alles op het symposium zat in dezelfde look-and-feel. Ook de panelen met de tijdslijn van 75 jaar Stamicarbon. Dankzij de consistente rollout straalde het evenement over de hele lijn een nieuwe dynamiek uit die toch vertrouwd aanvoelde.

Kookboek zet kers op de taart

Stamicarbon bestaat 75 jaar. Om dat te vieren, stelde het een kookboek samen waarin medewerkers over de hele wereld hun favoriete recepten delen. Wij verzorgden de creatie en de productie van het boek dat uiteindelijk meer dan 100 bladzijden kookplezier biedt in een fijne mix van voorgerechten, hoofdgerechten, desserts en snacks. Een originele weerspiegeling van Stamicarbon’s missie: 
Enabling the world to feed itself.