Een naam voor een nieuwe onderneming zoeken, het logo ontwerpen en de huisstijl vormgeven. Voor Dominique Samson, een begrip in de wereld van urbanisatie en reconversie van stedelijke gebieden, zetten we onze designers aan het werk. Maar eerst dus een naam…

What’s in a name?

In een brainstormsessie polsten we eerst naar de wensen van de klant. Wat moest de nieuwe naam voor haar uitstralen? Welk verhaal wilde ze ermee vertellen? In welke stijl? Vervolgens deden we een concurrentieanalyse en keken we hoe andere spelers zich profileren. Met al die puzzelstukjes maakten we vervolgens een inhoudelijk coherent en grafisch mooi afgelijnd geheel.

Voor de naam lieten we ons inspireren door de professionele habitat van Dominique: de stad. Ze is een expert in urbanisatieprojecten waarbij ze lokale besturen, ondernemers en de Vlaamse overheid adviseert bij de complexe stadsvernieuwingsprojecten. Gecombineerd met haar eigen naam, kwamen we zo uit bij: Urbanique. Een solide naam met een vleugje flair.

Graphics & branding

Next: het bepalen van de grafische look-and-feel. Daarvoor deden onze designers eerst een kleurenstudie om de merkidentiteit verder in te kleuren en ontwierpen ze een aantal logodesigns. Na wat finetunen was het logo van Urbanique een feit. Nog een baseline erbij – Acquiring spaces, developing places – en het plaatje was compleet. Een nieuwe naam in urbanisatie was geboren!