Digitale & creatieve restyling voor Kreatos

Digitale & creatieve restyling voor Kreatos

Met meer dan 120 salons is Kreatos ‘de grootste kapper van Vlaanderen’. Maar om zich een nieuwe digitale coupe aan te meten met bijhorende op maat gesneden printcommunicatie, maakte het merk een afspraak met onze brand stilisten. En of we Kreatos lieten shinen!

De uitdaging

Meer digitale klanten aantrekken

Kreatos wilde meer bezoekers naar de website trekken om een afspraak te maken, een salon te zoeken of een abonnement aan te vragen. En of we de lancering van de nieuwe abonnementsformule ook even in goede banen konden leiden? Wij gingen de uitdagingen aan en zetten onze digital & creative teams aan het werk.

De oplossing

Nieuwe website met extra features

Een merk dat zich graag als dynamisch en trendy profileert, verdient een website die er even fris en sprankelend uitziet. We ontwikkelden daarom een gloednieuwe site en voorzagen hem van een heldere structuur, een aantrekkelijk design, een gebruiksvriendelijke navigatie en converterende content. We integreerden bovendien extra features zoals een ‘salon locator’ en een afspraakmodule.

De oplossing

Lancering nieuw abonnement

Naast een nieuwe website, hielpen we ook mee een fonkelnieuwe abonnementsformule vorm te geven. We bedachten de naam, KSMART, en verzorgden de communicatie om de launch ervan niet onopgemerkt voorbij te laten gaan: van flyers, wobblers en displays voor in de salons tot een advertentie in Metro en e-mailings naar klanten.

De deskundige begeleiding en ondersteuning van D’M&S heeft ons in staat gesteld dit project tot een succes te maken.

Kris Vanosmael, Chief Commercial Officer Kreatos

Het resultaat

Klanten vinden hun weg naar Kreatos

En wat leverde onze digital & creative aanpak op? Op de dag van de launch vonden meer dan 12.000 bezoekers de weg naar de site. In nauwelijks een week werden 100 KSMART abonnementen online aangevraagd – ongetwijfeld ook dankzij de verspreiding van 6000 flyers en displays in de 120 Kreatos salons. De advertentie in Metro bereikte nog eens een pak potentiële klanten, waarvan er ongetwijfeld heel wat op de website op zoek zijn gegaan naar een kapper in hun buurt. We noteerden in de eerste week 9.367 zoekopdrachten via de salon locator. Een succes!

12000

Bezoekers op 
de dag van de launch

+ 150

Abonnementen aangevraagd 
in de eerste week

120

displays

60000

Flyers

1200

Aantal wobblers