Digitale & creatieve restyling voor Kreatos
Digitale & creatieve restyling voor Kreatos
Met meer dan 120 salons is Kreatos ‘de grootste kapper van Vlaanderen’. Maar om zich een nieuwe digitale coupe aan te meten met bijhorende op maat gesneden printcommunicatie, maakte het merk een afspraak met onze brand stilisten. En of we Kreatos lieten shinen!
De uitdaging
Meer digitale klanten aantrekken
Kreatos wilde meer bezoekers naar de website trekken om een afspraak te maken, een salon te zoeken of een abonnement aan te vragen. En of we de lancering van de nieuwe abonnementsformule ook even in goede banen konden leiden? Wij gingen de uitdagingen aan en zetten onze digital & creative teams aan het werk.
De oplossing
Nieuwe website met extra features
Een merk dat zich graag als dynamisch en trendy profileert, verdient een website die er even fris en sprankelend uitziet. We ontwikkelden daarom een gloednieuwe site en voorzagen hem van een heldere structuur, een aantrekkelijk design, een gebruiksvriendelijke navigatie en converterende content. We integreerden bovendien extra features zoals een ‘salon locator’ en een afspraakmodule.
De oplossing
Lancering nieuw abonnement
Naast een nieuwe website, hielpen we ook mee een fonkelnieuwe abonnementsformule vorm te geven. We bedachten de naam, KSMART, en verzorgden de communicatie om de launch ervan niet onopgemerkt voorbij te laten gaan: van flyers, wobblers en displays voor in de salons tot een advertentie in Metro en e-mailings naar klanten.
De deskundige begeleiding en ondersteuning van D’M&S heeft ons in staat gesteld dit project tot een succes te maken.
Kris Vanosmael, Chief Commercial Officer Kreatos
Het resultaat
Klanten vinden hun weg naar Kreatos
En wat leverde onze digital & creative aanpak op? Op de dag van de launch vonden meer dan 12.000 bezoekers de weg naar de site. In nauwelijks een week werden 100 KSMART abonnementen online aangevraagd – ongetwijfeld ook dankzij de verspreiding van 6000 flyers en displays in de 120 Kreatos salons. De advertentie in Metro bereikte nog eens een pak potentiële klanten, waarvan er ongetwijfeld heel wat op de website op zoek zijn gegaan naar een kapper in hun buurt. We noteerden in de eerste week 9.367 zoekopdrachten via de salon locator. Een succes!
Bezoekers op
de dag van de launch
Abonnementen aangevraagd
in de eerste week
displays
Flyers
Aantal wobblers