Documenten efficiënt verspreiden en up-to-date houden? Door alles te digitaliseren en aan te bieden op een online platform maak je het jezelf (en je doelgroepen) alvast een stuk gemakkelijker. Hoe je iedereen meekrijgt in die digitale transformatie? Lees hier hoe we het voor ROCKWOOL Technical Insulation aanpakten.

De vraag: prijslijsten digitaliseren

ROCKWOOL Technical Insulation wilde al zijn productprijslijsten overzichtelijker en toegankelijker maken voor zijn verdelers van Europa tot Amerika en van Canada tot Rusland. Met Rockprice, het online platform dat we voor de producent van technische isolatie ontwikkelden, beschikt het daartoe vandaag over een efficiënte en flexibele tool.

De voordelen van een online platform

Het opzetten van 1 centraal beheerde online prijstool biedt ROCKWOOL Technical Insulation een aantal aantrekkelijke voordelen:

  • Rockprice is 24/7 beschikbaar.
  • De prijzen worden constant geactualiseerd (gedaan met verouderde prijslijsten!).
  • Dankzij de uitstekende user experience is het platform heel gebruiksvriendelijk.
  • Het is wereldwijd te raadplegen in liefst 22 talen.

Terwijl onze online afdeling de tool op punt zette, bedachten onze marketeers een plan om Rockprice te lanceren.

Crossmediaal awareness creëren

Om gebruikers wegwijs te maken in het online platform en Rockprice (ook intern) te promoten, zetten we een crossmediaal communicatieplan op.

  • Onze videoafdeling blikte een promotionele awareness video in en maakte een tutorial movie waarin wordt uitgelegd hoe je Rockprice moet gebruiken.
  • De doelgroepen ontvingen een discovery box met een infobrochure en een registratiekaart die hen aanspoorde zich (gratis) te registreren. Als extraatje voorzagen we een leuke gadget, een universele adapter.
  • Met een complete e-mailflow volgden we de lancering van nabij op en bleven we zoveel mogelijk verdelers overtuigen het nieuwe online platform te verkennen.

Meer weten over dit project of benieuwd hoe we jou kunnen helpen bij je digitale transformatie?

Let’s get in touch!