Cordeel Group NV speelt al jaren in de champions league. Het Belgisch bouwbedrijf is ‘the fastest builder of Europe’. Om verder te groeien is het op zoek naar extra personeel. Wij hielpen ‘the happiest company to work for’ met een originele employer branding campagne echte toppers binnen te halen.

Bouwers in hart en nieren 

Al wie in de bouwsector actief is, kent het logo van Cordeel Group. De rode (of witte) C is zo herkenbaar! Het was dan ook het perfecte uithangbord voor de employer branding campagne waarmee we bouwers in hart en nieren willen aantrekken. Gepassioneerde ‘building champions’, zoals we het succesvolle familiebedrijf vandaag aan zijn toekomstige medewerkers presenteren.

Campagne met een grote C

Voor de campagne verwerkten we de letter C uit het logo in een reeks visuals. Daarin roepen we kandidaat-champions op om het team van Cordeel Group te komen versterken. De ‘c’ in de woorden ‘champions’, ‘solliciteren’ of ‘collega’ vervingen we door het grafisch element. ‘Become a champion with a big C’, dat is de boodschap.

De man en vrouw met Cordeel-helm en leunend op het logo geven de campagne een gezicht. Elk bouwtalent moet zich tenslotte aangesproken voelen.

Video speelt met blokken 

Op basis van het Concept maakten we een video met 3D-animatie. Onze twee ‘campagne-champions’ schuiven de blokken waaruit het Cordeel-logo is opgebouwd uit elkaar om ze vervolgens opnieuw in elkaar te zetten. Kijk hier hoe ze het doen (en ontdek hieronder the making of).

Zo werkt dat…

Voor de fotoshoot met de modellen en de opnames van de video in onze studio haalden we al onze digitale skills (en de green key) uit de kast. Een blik achter de schermen.

Cordeel scoort op de social media

De 3D video is ideaal voor op de sociale media en de website. Daarnaast gebruiken we de beelden ook voor Google advertising en in een campagne op de jobsite Indeed. Het doel? Via deze kanalen zoveel mogelijk interessante profielen binnenhalen. 

Tot slot nog dit: ook deze employer branding campagne wordt crossmediaal verder uitgerold. Zo ontwikkelden we al imposante werfbanners met een QR-code om extra traffic naar de website te genereren. And there’s more to Come.