Je bedrijf als een aantrekkelijke werkgever in de kijker zetten om medewerkers te rekruteren? Voor Clarebout gaven we er een flinke patat op met een gesmaakte employer branding campagne die tot over de grens in Noord-Frankrijk kandidaten enthousiast maakte voor een job met frietjes bovenop.

De uitdaging: 
versterk het werkgeversmerk

Clarebout is een familiebedrijf met wortels in de West-Vlaamse velden. Als een van de grootste Belgische producenten van diepgevroren aardappelproducten geniet het wereldwijd een uitstekende reputatie bij klanten in de retail, foodservice, voedingsindustrie en horeca. Om zich ook als werkgever sterker te profileren naar huidige én toekomstige werknemers bestelde het een employer branding campagne waar het (werk)plezier van afspatte.

Een campagne met de juiste attitude

Na een uitgebreide intake meeting adviseerden we Clarebout een regionale campagne op te zetten. Het bedrijf rekruteert voor zijn vestigingen in Nieuwkerke en Waasten nu eenmaal vooral in West-Vlaanderen, Henegouwen en… Noord-Frankrijk. We bedachten een concept met een visueel onderscheidend karakter en een héérlijk positieve vibe. Centraal daarin staat de vraag: Heb jij de juiste patattitude? Wie zich herkent in de missie en waarden van het aardappelbedrijf is uit het juiste patatje gesneden om bij Clarebout te (komen) werken. Een voorproefje? Bekijk hier de cinemaspot die we in onze studio draaiden.

Clarebout rekruteert crossmediaal

Om zoveel mogelijk mensen warm te maken voor een job bij Clarebout, rolden we het patattitude-concept uit in een waaier aan tools. We maakten niet enkel de cinemaspot (te zien in UGC Lille, Kinepolis Lomme, Kinepolis Kortrijk en Imagix Doornik). We produceerden ook lekker klinkende radiospotjes, te horen op Radio NRJ Lille en Radio 2 West-Vlaanderen. Ondertussen gaven we de campagne een extra boost op de socials en scoorden we met postjes en snackable movies hartjes, duimpjes en smileys à volonté op Instagram, TikTok, Facebook en LinkedIn.

Beluister de radiospotjes!

Resultaat? Meer traffic naar de nieuwbakken jobsite!

De positieve en dynamische campagne leidde geïnteresseerde kandidaten recht naar de gloednieuwe ‘patattitude’ jobwebsite die we van scratch hadden ontwikkeld (en geïntegreerd met de HR-software mpleo voor een nog sterkere usability). Op jobs.clarebout.com kan iedereen vandaag proeven van wat het betekent om de juiste patattitude te hebben en solliciteren voor een job met frietjes bovenop.

Een pakje friet en meer voor de eigen medewerkers

Tot slot nog dit: om ook de eigen medewerkers te betrekken bij de campagne stuurden we hen een direct mailing in de vorm van een bakje friet. Daarin vonden ze kort de waarden van Clarebout opgesomd, samen met een dikke merci voor de patattitude waarmee ze elke dag hun job doen. In de vergaderzalen hingen we bovendien banners waarop Clarebout diezelfde waarden nog eens in het groot in de verf zette. Het zout op een gesmaakte campagne!

Live communicatie met stopping power

Met de komst van de nieuwe site in Duinkerke rekruteert Clarebout ook heel veel medewerkers met de juiste Patattitude in Noord-Frankrijk. Een reden te meer waarom Clarebout all-over-the-place was tijdens "Les 4 jours de Dunkerque". Met heel opvallende promowagens trokken we de aandacht tijdens de tourkaravaan. De Frietjes? Die konden uiteraard niet ontbreken!"

Young employer branding

De zoektocht naar nieuw jong talent blijft een uitdaging voor bedrijven. Ook pas afgestudeerden zijn meer dan welkom bij Clarebout, met een traineeship op maat van hun interesses en opleiding. De Patattitude Academy wordt gesmaakt!