Nadat we eerder al de huisstijl hadden opgefrist, gaven we het imago van Arco, specialist in koudetechniek, een extra boost met een visueel concept dat ons inspireerde voor een coole website en een corporate movie. Dit is het verhaal van Arco.

Het begint met een creatief concept

Voor elke koeltechnische vraag heeft Arco de oplossing in huis. Hoe ingewikkeld de puzzel ook is, Arco makes it work. Wij verpakten die heldere boodschap in de perfecte visual: een Rubik’s Cube gemaakt uit… ijs. Dat beeld integreerden we als coole eyecatcher in de nieuwe website en speelt de hoofdrol in de corporate movie.

Storytelling in een corporate video, van storyboard tot productie:

Een mooi videoverhaal

De corporate movie die we voor Arco inblikten, is veel meer dan een bedrijfsfilm. De video vertelt wat er precies achter de ijskubus zit en zet tegelijk de can do-mentaliteit van de koelspecialist in the picture. En hoe! Om tot de juiste oplossing te komen, gaan de mensen bij Arco ver. Héél ver. Genoeg stof voor een mooi en meeslepend verhaal dat (potentiële) klanten en medewerkers warm moet maken voor de Arco aanpak.

Beleef het zelf, bekijk de video - sound on!

Corporate movie met cinema-effect

Voor de Arco film gingen we niet over één nacht ijs. Het scenario leest als een Hollywood story. We nemen de kijker mee naar een fictieve wereld waar verkoeling ver te zoeken is en die alleen dankzij de vindingrijkheid van de Arco medewerkers ‘gered’ wordt. Alles werd frame per frame uitgetekend en vervolgens op verschillende locaties zorgvuldig in beeld gezet. Veel aandacht ging daarbij naar het creëren van de juiste sfeer. Acteurs, rekwisieten, belichting, fotografie, cameralenzen, muziek, postproductie… We gingen voluit voor een cinema-effect!

Coole website

En de website? Die ziet er al even cool uit. Geen standaard content site, maar een veelzijdige customized website die alle kanten van Arco belicht. Kwestie van in de kubus-sfeer te blijven. Ons webteam bouwde een pareltje van front-end design, met fijne graphics en sfeervolle foto’s. Dankzij de originele slider- en scrolleffecten – van boven naar onder, van links naar rechts – kan de bezoeker vlotjes kennismaken met de verschillende koel- en vriesoplossingen.

De heerlijk heldere structuur en sterk visuele invulling (ook de video en de corporate visual kregen hun plaats in het geheel) maken de site vandaag tot een stijlvol online visitekaartje waar de specialist in koudetechniek trots mee kan uitpakken.