Door overnames in Duitsland en Kroatië groeide de Hasseltse hightechproducent van sport- en gezondheidsvoeding in korte tijd uit tot een wereldspeler. Dat vroeg om een nieuwe positionering, zowel in de markt als bij de medewerkers, waarvan het aantal verdubbelde. Een uitdaging waar D’M&S graag de tanden in zette.

Challenger wordt vaste waarde

Aminolabs produceert repen, poeders, tabletten en capsules voor speciale voedingsnoden. Het is een markt in volle expansie. Ging het vroeger vooral om een nichepubliek van bodybuilders, dan zijn het nu producten voor iedereen die nauwkeurig op zijn voeding wil letten: van mensen die gewoon gezond willen eten tot drukbezette professionals. Aminolabs is een echte partner voor de consumentenmerken die de producten vermarkten. Het hele proces is bij Aminolabs in goede handen: van marketingstrategie over productontwikkeling tot en met het verpakkingsconcept. D’M&S mocht samen met Aminolabs de nieuwe marktpositie vertalen in strategische communicatiewaarden, waaronder een volwassen evenwicht tussen hightech en hightouch, balans tussen mensen en techniek en de sérieux van een echte B2B-partner die op niveau meedenkt met consumentenmerken.

Amino, the movie

De corporate movie die ons videoteam produceerde laat het kloppende sporthart van Aminolabs klinken. Beelden van medewerkers wisselen af met beelden van een atleet: om hem te helpen tot het uiterste te gaan, gaat iedereen bij Aminolabs tot het uiterste. Onzichtbare voedingsstoffen verschijnen als een menselijk figuur opgebouwd uit blauwe moleculen. Een sterk staaltje van special effects. En een sterk communicatieconcept. Amino zal voortaan de hoofdrol spelen in alle communicatie van Aminolabs.

Website met topfotografie

De nieuwe website aminolabs.com realiseert de communicatiewaarden in belangrijke mate via topfotografie. Foto’s van producten en ingrediënten geven een gevoel van hightouch. Terwijl foto’s van laboratoria hightech uitstralen. De nieuwe fotografie was een belangrijk onderdeel van onze opdracht. Een naadloze vormgeving en consequente toepassing van de merkkleur hemelsblauw ondersteunen de positionering. Ons content team zorgde ook voor frisse en kwalitatieve teksten in 4 talen. Het hele plaatje klopt en wekt vertrouwen voor de gevestigde waarde in een veeleisende en veranderende markt.

Amino op wereldtournee

Alle wetenschappelijke en industriële spelers voor sportvoeding kwamen in mei samen in Genève voor de wereldbeurs Vita Foods. Eventique ontwierp een stand waarmee de gevestigde waarde in de markt monumentaal kon uitpakken. Amino was natuurlijk prominent aanwezig, onder meer op 6 grote ledpanelen. Een indrukwekkende hightech-hightouch ontmoetingsruimte waar Aminolabs in stijl de conversatie kon aangaan met leveranciers en klanten. Eventique realiseerde enkele weken later ook de stand op PLMA in Amsterdam. Daarmee staat het nieuwe Aminolabs internationaal op de kaart.