Hoe zorg je ervoor dat je doelgroepen wereldwijd snel en eenvoudig de juiste producten van de juiste leverancier te pakken krijgen? Voor AD International Europe ontwikkelden we daartoe een toegankelijk en gebruiksvriendelijk online platform dat de internationale autoaftermarket maximaal connecteert.

ADI

Vlotte toegang tot wereldwijd netwerk …

ADI Europe is een unicum in de autoaftermarket. Het brengt leveranciers van meer dan 40 onderdelenfabrikanten via een internationaal netwerk van 24 ADI-partners in 48 landen met elkaar in contact.

Via ADI en zijn verdeelpunten krijgen lokale garagisten en herstellers op hun beurt snel toegang tot een volledig gamma van auto-onderdelen.  

… ook in een digitaal platform

Om die unieke connectie te optimaliseren en garagisten vlot naar de ADI-verkooppunten te leiden, bouwden we de bestaande website om tot een eigentijds en gebruiksvriendelijk online platform, met afgesloten zone voor partners en leveranciers.

Webplatform met internationaal karakter

De website is de centrale draaischijf voor de globale automotive afterservice van AD International.

UX centraal in de nieuwe website

In het nieuwe online platform, raadpleegbaar in 12 talen, staat een aangename user experience centraal:

  • Een overzichtelijke structuur in een helder, hands-on design
  • Een dealer locator leidt garagisten en herstellers snel naar de ADI-distributeur in hun buurt.
  • Alle info en contactgegevens van de ADI-partners en leveranciers zijn makkelijk te vinden.
  • De website houdt bezoekers up-to-date met nieuws (en vacatures) bij ADI Europe.
  • Partners en leveranciers krijgen met een login toegang tot een partnerzone.  

“Snelle en heldere communicatie tussen alle partners in het netwerk, dankzij een gebruiksvriendelijke en intuïtieve interface. Mission accomplished.”

Geïntegreerde partnerzone vervangt extranet

De 24 partners binnen het ADI-netwerk en hun leveranciers vonden elkaar vroeger via een apart extranet. Door deze in de website te integreren, kan ADI vandaag online connecteren met ál zijn doelgroepen. Hiermee benadrukt het nog meer zijn status als het belangrijkste samenwerkingsverband op de autoaftermarket.

  • De partnerzone verrijkten we met tal van functionaliteiten:
  • Een Who-is-Who met een oplijsting van alle medewerkers, partners en leveranciers van AD International Europe.
  • Een nieuws- en downloadmodule (met selecteermogelijkheden om heel gericht artikels, brochures, newsletters,… te zoeken).
  • Nieuws- en downloaditems zijn gesegmenteerd op basis van de rol van de gebruiker.

Ook efficiënter online connecteren met diverse doelgroepen?

Beter verbinden in je internationeel partner-netwerk? Of  nood aan een digitale boost voor je bedrijfscommunicatie of organisatie?