ABB
houdt installateurs happy

Om de band met zijn installateurs te versterken, hen te belonen voor hun trouw én leads te genereren, organiseert ABB-Vynckier al jaren een colli actie. Voor de editie 2022 ontwikkelden we een nieuw design, een vernieuwd online engagement platform en nieuwe communicatietools. En of iedereen happy was!

Loyalty actie 2.0

De vertrouwde colli actie van ABB-Vynckier, verdeler van elektrisch installatiemateriaal, gooit het dit jaar over een andere boeg. 
Het concept – koop een productcolli bij een groothandelaar, verzamel punten en ruil die in voor prijzen – werd aangepast. Vandaag komen álle producten uit de ABB-Vynckier cataloog in aanmerking en kunnen installateurs hun eigen colli samenstellen. Per schijf van 650 euro krijgen ze 1 punt (flash) en met die flashes kunnen ze op het vernieuwde online platform www.abbvynckier.be cadeaus bestellen. En wat voor cadeaus! Voor deze editie hebben ze de keuze uit vier categorieën: audio&video, home&garden, computer&multimedia, smartphones&wearables. Daar word je spontaan gelukkig van! De actie kreeg niet toevallig de naam: Happy Colli Actie.
 

Complete restyling

Naast de procedure werd ook de hele look-and-feel van de getrouwheidsactie opgefrist. Onze designers gaven er een eigentijdse en kleurrijke toets aan. De actie heeft zo een frisse en jongere dynamiek en springt nog meer in het oog. De nieuwe stijl pasten we consequent toe op alle communicatietools.

De frisse kleuren trekken de aandacht in de groothandel.

Van online tot print

Het kloppend hart van de actie blijft het online platform. Hier vinden installateurs alle informatie terug en kunnen ze hun facturen en bestelbonnen opladen, hun puntensaldo raadplegen en, natuurlijk, cadeaus bestellen. Na onze UX-upgrade en grafische restyling is het engagementplatform performanter en aantrekkelijker dan ooit.

Om de doelgroepen op de hoogte te brengen en de actie te promoten, ontwikkelden we nog een rist communicatiemateriaal. Zo stuurden we een brief naar de installateurs en de groothandelaars, samen met een informatiefolder. Die laatsten kregen bovendien een promopakket met een toonbankdisplay voor de actiefolders en enkele wobblers en schapstoppers om aan de rekken te bevestigen. Een advertentie in vakbladen gaf de Happy Colli Actie extra weerklank bij de professionele doelgroepen in de printmedia. 
 

Tot slot nog dit…

Om het verkoopteam van ABB-Vynckier up-to-speed te brengen, maakten we een interactieve presentatie waarin we met korte video’s de actie van A tot Z uit de doeken deden. 
Iedereen happy!