Met een upgrade van zijn actiesite voor installateurs tot een volwaardig engagement platform schakelt ABB digitaal weer een paar versnellingen hoger. Onze teams leidden het ontwikkelingstraject van het nieuwe online platform mee in goede banen en gaven de lancering samen met Stoffel Vandoorne extra power. En er was meer…

Nieuw engagement platform

ABB heeft een breed en innovatief productaanbod, staat installateurs bij met advies en biedt hen geregeld exclusieve voordelen. Om dat alles eenvoudig en snel te delen met klanten en hen te belonen voor hun engagement besloot de marktleider in elektrische apparatuur zijn bestaande actiesite om te vormen tot een compleet kennis- en voordelenplatform: Mijn ABB. In de toekomst zal de installateur daar kunnen deelnemen aan acties én zich informeren over de nieuwste producten en ontwikkelingen in zijn vakgebied. Hoe meer hij er gebruik van maakt, hoe groter de beloning. En hoe groter de beloning, hoe hoger het engagement. Een win-win voor beide partijen, dus. 

Geslaagde lancering

Onze digitale experten waren van bij de start betrokken bij het project. Zo gaven we het design en de content een grondige make-over en zorgden we dat de UX en technische performantie van het platform top was. Ook top was de wedstrijd waarmee Mijn ABB werd gelanceerd. Installateurs maakten kans op een exclusief Formula E duoticket voor de ePrix van Misano en Berlijn. Zo konden ze vanop de eerste rij ABB-ambassadeur en ex-wereldkampioen Stoffel Vandoorne in actie zien. Met POS-materiaal in de groothandel, een mailing en e-mailing naar installateurs en een onlinemarketingcampagne via de socials en display advertising reden we de actie met succes in de kijker. Hoeft het gezegd dat het platform een vliegende start nam?

Actie beloont trouw

ABB heeft de voorbije jaren een stevige reputatie opgebouwd met zijn voor- en najaarsactie voor installateurs. Het principe is al die tijd hetzelfde gebleven: door installatiemateriaal te kopen bij hun groothandelaar verdienen de deelnemers punten (flashes), en die kunnen ze op het online platform inruilen voor een mooi cadeau. De eerste actie die via Mijn ABB liep, kreeg de stempel ‘Made in Belgium’ – ABB-Vynckier heeft tenslotte Belgische roots. Naar goede gewoonte verzorgden onze teams de print- en onlinecommunicatie, zowel naar en in de groothandel als voor de installateurs.