Dit artikel past binnen onze reeks ‘Trends in communicatie’ waarin we experten aan het woord laten rond de meest opvallende veranderingen in marketingcommunicatie. Geen nieuwe hypes om halsoverkop mee aan de slag te gaan, maar weloverwogen strategische keuzes om je communicatie - en dus je merk - te versterken en jouw businessdoelstellingen te bereiken.

Lees dus zeker ook:

 

De kracht van data

In effectieve marketingcommunicatie draait alles rond data. Er wordt hard geïnvesteerd in alle mogelijke manieren om zoveel mogelijk gegevens van klanten, prospecten en leads te verzamelen. Zo krijg je meer inzicht in hun gedrag. In elke marketingactie staat de instroom van data centraal. 

Maar wat heb je eraan als je die data na afloop niet of niet juist gebruikt? Hoe kan je aan de slag met die data om je marketing aan te sturen?

Data is key

Data wordt steeds belangrijker. Het is de sleutel tot succesvolle marketing. Door de data die je via je website, e-mailings, online bannering, social media, CRM-systemen en andere databases binnenkrijgt te verzamelen en te analyseren, kom je meer te weten over je doelgroepen.

Data analyseren geeft je waardevolle inzichten in het gedrag van je doelgroepen.

Dat inzicht is van onschatbare waarde, want het laat jou toe je leads gericht te benaderen. Op het juiste moment in hun customer journey, met de juiste boodschap, via de juiste kanalen. Hoe beter jouw ‘content’ aansluit bij hun zoekintentie, hoe hoger de kans op conversie. Dat is de kracht van data!

Customer Data Platform: 360° view op je klant

Data verzamelen en analyseren is één ding, maar hoe schep je orde in al die informatie? Hoe bewaar je het overzicht en genereer je waardevolle inzichten? Een Customer Data Platform biedt de oplossing. Het koppelt data en gedrag en brengt alles mooi samen op een dashboard. Zo krijg je een 360° view op je klant, zie je in één oogopslag waardevolle verbanden en kan je klantintenties voorspellen.

Crossmediale communicatie, een en-en-verhaal

Data stuurt meer dan ooit je marketingstrategie en maakt je communicatie crossmedialer dan ooit. De tools die je inzet hangen immers af van wie je waar op welk moment in de customer journey met welke boodschap wil benaderen. Meer dan een of-of- is het een en-en-verhaal. Alleen met de juiste combinatie van media kan je vandaag efficiënt, via verschillende touchpoints, de aandacht trekken en relevante leads genereren.

Jouw merk versterken?

Je merk sterker laten presteren met data driven marketing en crossmediale communicatie? Contacteer ons om samen het ideale plan voor jouw merk samen te stellen. Deze merken gingen je alvast voor.

Voor Reynaers Aluminium ontwikkelden we een data-driven performance dashboard.

Data staat ook centraal bij FujiRebio. Zowel binnen online marketing als sales.

Cedral Select analyseert het gedrag van haar installateurs om de relatie nadien te versterken.

Je makelaar in de buurt? Ook voor Brocom zetten we een dedicated online platform op.

Ga aan de slag met jouw klanten en prospects!

Je merk sterker laten presteren? Reken op onze technische expertise. Met de juiste strategie, een creatieve aanpak en de technologie & tools die je nodig hebt om online te scoren, tillen we je digitale communicatie naar een hoger niveau.

Benieuwd hoe we jouw plan kunnen uitwerken? Of stel je vraag online

Laat je inspireren met Update 57

Benieuwd naar meer projecten? Download ons Update magazine of vraag hem aan bij je thuis of op kantoor. Laat je inspireren en contacteer ons hoe we jouw merk kunnen versterken.

Vraag onze Update aan