Crossmediale impact
dankzij digitalisering

Dit artikel past binnen onze reeks ‘Trends in communicatie’ waarin we experten aan het woord laten rond de meest opvallende veranderingen in marketingcommunicatie. Geen nieuwe hypes om halsoverkop mee aan de slag te gaan, maar weloverwogen strategische keuzes om je communicatie - en dus je merk - te versterken en jouw businessdoelstellingen te bereiken.

Lees dus zeker ook:

Communiceren in een digitale wereld

De digitale wereld verandert snel en klanten vinden er steeds beter hun weg in terug. Bedrijven mogen niet achterblijven en moeten een digitale versnelling hoger schakelen als ze willen blijven connecteren met hun doelgroepen. Maar hoe ontwikkel je de gepaste digitale strategie?

Bekijk de vlog en ontdek het belang van digitale acceleratie in je communicatie.

De impact van digitalisering

Waar je klant ook is, wat hij ook zoekt, als bedrijf en merk moet je er staan. Je klanten verwachten dat. Niet helpen is geen optie. Klanten willen vandaag worden geïnspireerd en geïnformeerd. Ze willen producten kunnen vergelijken en instant geholpen worden. Online.

Digitalisering is voor bedrijven een kans om de merkbeleving te optimaliseren

 

Net daarom is digitalisering voor bedrijven een (essentieel) middel om de merkbeleving te optimaliseren en de klantentevredenheid te verhogen. Pas als je met je organisatie digitaal sterk staat, en je je toegankelijk opstelt, creëer je een positieve impact en versterk je de band met je klant.

 

Digitale communicatie met crossmediale impact

Digitalisering is geen doel op zich. Het is een middel om je onderneming beter te organiseren en je merk te laten scoren. Een digitale transformatie zal daarom invloed hebben op de werking van je hele organisatie en dus ook op de manier waarop je communiceert.

  • Zowel online als offline, intern als extern, met je eigen medewerkers als met je (potentiële) klanten.
  • Belangrijk daarbij is dat je je boodschap brengt met de juiste combinatie van media, op het juiste moment, via verschillende touchpoints.

Digitaliseren is bijgevolg een crossmediaal verhaal.

Jouw merk of organisatie digitaal versterken?

Digitaal accelereren om je merk of organisatie sterker te laten presteren? Contacteer ons om samen het ideale plan samen te stellen. Deze merken gingen je alvast voor.

 

Voor Tyles ontwikkelden we een digitaal moodboard. De ideale tool om de klant online te inspireren én sneller te helpen in de showroom.

Rockfon versterkt de band met haar professionele installateurs ook digitaal. Met een B2B-engagement platform wil ze haar doelgroep niet alleen informeren, maar ook belonen. Win-win!

 

Doelgericht je vacatures invullen via online marketing? Check! Voor AEG werkten we een krachtige employer branding strategie uit.

Medicijnen ontwikkelen is een proces van lange adem. Voor SGS Life Sciences zorgde een dedicated online marketingaanpak voor de juiste proefpersonen. Puur online.

Ga aan de slag met jouw klanten en prospects!

Je merk sterker laten presteren? Reken op onze technische expertise. Met de juiste strategie, een creatieve aanpak en de technologie & tools die je nodig hebt om online te scoren, tillen we je digitale communicatie naar een hoger niveau.

Lees alles over onze aanpak of stel je vraag online

Laat je inspireren met Update 54

Benieuwd naar meer projecten? Download ons Update magazine of vraag hem aan bij je thuis of op kantoor. Laat je inspireren en contacteer ons hoe we jouw merk kunnen versterken.

Vraag onze Update aan