Danilith maakt Home made Homes

Een huisgemaakte huisstijl

Maar laten we beginnen bij het begin. De eerste vraag van bouwbedrijf Danilith was om het bestaande brand design te herwerken. Een nieuw logo en een grafische update van de huisstijl moest het familiebedrijf weer een eigentijdse uitstraling geven, met respect voor het verleden. Met subtiele aanpassingen slaagden we erin een herkenbare maar frisse stijl te creëren die eenvoudig en consistent toe te passen is op alle mogelijke communicatiedragers.

Recept voor een geslaagd concept

Om zijn bouwsysteem bekend te maken bij een breed publiek en het kwaliteitsimago te versterken, bedachten we het Home made Homes-concept. Dat verwijst enerzijds naar de originele werkwijze van Danilith: alle elementen van een woning worden in de eigen ateliers gebouwd, in een geautomatiseerd proces en met traditionele materialen. Het resultaat zijn huisgemaakte kwaliteitswoningen. Anderzijds is het concept een knipoog naar het feit dat er niets gaat boven home-made. Denk maar aan een vers gebakken koekje of brood dat recht uit de oven komt… Visueel vertaalden we dit idee in een passend label in de vorm van een huis en verwerkten het in alle communicatietools: van de advertenties over de brochures tot de website.

Een site geïnspireerd op de bezoeker

Die website werd grondig vernieuwd. D’M&S Online ontwierp een helder design in de nieuwe huisstijl en tekende een logische navigatiestructuur uit, gebaseerd op persona-onderzoek en de daaruit voortkomende toptaken. Het resultaat ziet er vandaag aantrekkelijk en overzichtelijk uit. De site werd ook mobile responsive gemaakt en de content kreeg een SEO update. Dankij die search engine optimization scoort Danilith hoog in Google op de juiste zoektermen en vinden meer bezoekers de weg naar misschien wel hun Home made Home.

Specifiek voor de Nederlandse en Franse markt ontwierpen we een afgeleide van de website. Zo kan woningbouw Danilith / constructeur de maisons neuves Danilith zijn aangepast aanbod, ook volgens het systeembouw principe, onafhankelijk van de Belgische website weergeven.

Een beursstand waar je je meteen in thuis voelt

Het grote publiek kan voor het eerst kennismaken met het Home made Homes-concept tijdens Batibouw, de jaarlijkse hoogmis voor de bouwsector. De Danilith-stand ademt de ‘huisgemaakte’ sfeer uit: met voorbeeldmuren in de vorm van het ‘huisjeslabel’, informatiepanelen in het nieuwe design en een reeks informatieve brochures waarin de verschillende woningtypes worden toegelicht. Er zijn zelfs kraakverse koekjes… Kortom, de hele beursstand krijgt een vleugje authenticiteit mee.

En of het concept en de campagne in de smaak vielen? Dat leest u ongetwijfeld in Update Magazine of op onze website.