Boost je conversies met een smart display campagne

Met display advertenties kunnen ondernemingen adverteren via banners op de meer dan 3 miljoen websites en apps die aangesloten zijn op het Display Netwerk van Google. Daarmee kunnen we meer dan 90% van de internetgebruikers bereiken. In deze groter wordende vijver is het steeds moeilijker om de juiste doelgroep te vinden en bereiken. Met sterk geautomatiseerde smart display advertenties helpt Google de adverteerder om zijn doelgroep beter te targeten en zo zijn conversies een boost te geven.

Smart targeting 

Aan een klassieke displayadvertentie heb je als adverteerder redelijk wat werk. Je moet niet alleen banners maken en advertentieteksten schrijven, maar vooral ook je doelgroep(en) bepalen. Dit kan je bijvoorbeeld doen door te targeten op specifieke interesses, remarketingcategorieën, geslacht, leeftijdsgroep en zoekgedrag. De kans dat je doelgroepen over het hoofd ziet of verkeerde inschattingen maakt, is reëel. Omdat bieden, targeten en het maken van advertenties bij smart display campagnes gebeurt op een geautomatiseerde manier, bereik je een grotere en gevarieerdere doelgroep. Volgens Google stijgen je conversies met gemiddeld 20% bij dezelfde kost. 

Hoe werkt het? 

Wil je een smart display campagne uitrollen? Dan moet je alleen maar headlines, advertentieteksten en beelden voorzien. Daarnaast wil Google ook weten wat je dagbudget is en welk bedrag je wilt uitgeven per conversie. Daarna doet AdWords de rest. Op basis van machine learning stelt Google de advertenties automatisch op en worden ze in functie van je doel geoptimaliseerd. Ook de doelgroep kiest Google via geautomatiseerde targetingcriteria. Google gebruikt zowel websitegerichte als doelgroepgerichte targeting en bereikt zo een maximaal aantal personen. 

Doe de test / Slimme vs klassieke campagnes

Smart display campagnes zijn de perfecte aanvulling op de klassieke display campagnes die je zelf maakt en beheert. Sterker nog: je kan deze campagnes tegelijkertijd naast elkaar laten lopen. Zo kan je de resultaten perfect vergelijken. Houd er wel rekening mee dat je smart campagne misschien niet direct vanaf dag 1 scoort. Machine learning vraagt immers wat tijd.    
 

De voordelen in een notendop

  • Je hoeft zelf geen banners maken, doelgroepen targeten en bieden op  zoekwoorden. Google doet dit automatisch.
  • Je kan meer inzetten op het boosten van je conversies
  • Je target automatisch je remarketing-publiek
  • Je vult de ‘gaten’ in je klassieke display campagne op met een smart display campagne

Minder moeite, meer resultaat

Wil jij met minder moeite meer resultaat halen uit je display campagnes? Neem gerust eens contact op met de online marketingexperts van D’M&S om te horen wat de mogelijkheden zijn. Wij kunnen jou alles vertellen over smart display campagnes én alle andere innovatieve marketingtools.