Besix lanceert online magazine

Verrijkte content

Besix informeert zijn medewerkers al vele jaren via Inside. Dit interne magazine verschijnt vier keer per jaar in grote oplage en wordt verspreid in drie talen. Eind vorig jaar besliste de bouwgroep om over te schakelen op een e-magazine. Kwestie van iedereen nog beter en sneller op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurt binnen de onderneming.

De papieren versie bleef bestaan, maar afgeslankt (met een beperkt aantal korte artikels over de belangrijkste bouwprojecten). Online daarentegen vind je vandaag het volledige plaatje: meer en uitgebreide artikels, verrijkt met video’s en voorzien van extra foto’s en downloads. De nieuwe ‘website’ is bovendien altijd en overal toegankelijk via het intranet.

Lanceringspromotie

Om het e-magazine te promoten en zoveel mogelijk bezoekers naar de website te lokken, organiseerden we een toepasselijke lanceringswedstrijd: een eierraap (het was tenslotte de periode rond Pasen). Op verschillende ‘pagina’s’ hadden we paaseieren verstopt. Wie een volledig mandje verzamelde door op de eitjes te klikken, maakte kans op 1 kilo chocolade. Een voorstel waar heel wat medewerkers gretig op ingingen.

Technisch huzarenstukje

D’M&S Online stond in voor de technische ontwikkeling van het Inside-project. Omdat gebruiksgemak op élk toestel absolute prioriteit was, werd er gekozen voor een ‘fluid design’. De ‘masonry grid’ (structuur in rastervorm) past zich hierdoor vloeiend aan de schermgrootte aan. Het maakt de weergave extra overzichtelijk.

De content is voorts ingedeeld in vijf categorieën, die elk een symbool kregen. Handig om de artikels te selecteren die je aanspreken. De gebruikers zijn alvast enthousiast en worden in de volgende digitale editie van Inside getrakteerd op nog enkele verrassende uitbreidingen en optimalisaties.

Meer hierover leest u in ons magazine, Update, en op deze website.