Marlux

Marlux inspireert met
user-centric website

Je zou Marlux kunnen omschrijven als een fabrikant van terrastegels, sierbestrating en tuinafwerking, maar daar houdt het niet op: Marlux creëert mee de beleving van jouw tuin, terras of project – en laat dat nu net zijn waar het schoentje wrong op de product-centric website.

Een nauwe samenwerking
van begin tot eind

Om bezoekers te inspireren, toverden we de product-centric website om naar een user-centric platform en zetten zo de beleving centraal. Een transformatie die vlot tot stand kwam. We stoomden een prototype klaar om ons idee te pitchen bij de klant, ontwikkelden een proof-of-concept en konden snel aan de slag met content-workshops. Ons designteam verloor ook de huisstijl van Marlux’s nieuwe catalogus niet uit het oog en trok de volledige stijl door naar de website. De creatieve en uitnodigende contentfill op de website werd door de klant zelf voorzien. Dit is mogelijk door een gebruiksvriendelijk content management systeem.

Eenvoud voor een bezoeker …

Omdat we voluit voor een user-centric website gingen, ontwikkelden we een platform dat eenvoud uitstraalt. Een eenvoudige navigatie met duidelijke filters die de bezoeker gemakkelijk wegwijs maakt doorheen de belevenis en producten die Marlux hun brengt. De bezoeker doet niet enkel inspiratie op, maar ook voor heel concrete productinformatie kan hij op de website terecht. Op het einde van elk verhaal krijgt hij de mogelijkheid om een offerte aan te vragen. We leggen efficiënt de link tussen eenvoud, inspiratie en conversie. En dat in slechts enkele klikken.

… technisch knopen we
alles aan elkaar

Ook achter de schermen zetten we volledig in op eenvoud. Dankzij een koppeling tussen ERP- en CRM-systeem hielden we alle gegevens van de dealers up-to-date. Hierdoor kunnen de gegevens centraal beheerd worden. De inspiratie die wordt opgedaan via het moodboard wordt met één klik omgezet tot een offerteaanvraag en meteen gekoppeld aan een zelfgekozen dealer in de buurt.

“Met marlux.be vinden we het juiste evenwicht tussen beleving en conversie.”

Trendzetter in de markt

Bij de zoektocht naar tegels of andere bouwproducten kom je in de markt al snel op louter productgerichte websites terecht – zeker wanneer je rechtstreeks bij de fabrikant informeert. Omdat we voor Marlux écht het verschil wilden maken, ontwikkelden we een platform dat inspireert, converteert én volledig volgt op de huisstijl en de beleving van hun catalogus.

De bezoeker staat centraal, kan zich oriënteren en Pinterest-gewijs z’n favorieten bijhouden op een inspiratie-moodboard. Zo kan men een gerichte offerte bekomen en snel een bezoek plannen bij zijn/haar dichtsbijzijnde verdeler.