Het is de zorg voor de medemens die primeert, maar het Sint-Andriesziekenhuis in Tielt is ook een instelling die informeert, zich engageert en inspireert. Daarom hielpen wij maar al te graag met de restyling van hun jaarlijkse Infokrant

Van topzorg tot topcommunicatie

Als regionaal ziekenhuis is het niet altijd even gemakkelijk om zich te onderscheiden. Elke dag opnieuw wordt er gestreefd naar absolute topzorg door het optimaliseren van het zorgaanbod, het werven van goede artsen en het investeren in moderne apparatuur. Om dit imago nog te versterken en tegelijk visueel, inhoudelijk en relevant naar de buitenwereld te communiceren kregen we de vraag om het jaarlijkse informatiekrantje een verfrissende upgrade te geven. Challenge accepted!

Verfrissend krantje

Een concept uitdokteren dat alle gezinnen van het Hinterland (ruim 30.000 exemplaren) boeit, het vraagt toch om specialistenwerk. Na enkele redactievergaderingen en een grondig onderzoek werkten onze branding artsen een masterversie uit die de kernwaarden van het ziekenhuis weerspiegelde. Zo was de weg naar de vernieuwde Infokrant helemaal geopend. Alle inhoud kreeg de juiste plaats en de vernieuwende kleuren werden geïntegreerd binnen een uniform en consistent format. Operatie geslaagd.