In het voorjaar rolde ons onlinemarketingteam de rode loper uit voor Osta Carpets. De Belgische tapijtproducent wilde een van zijn topmerken, Ligne Pure, doen shinen bij een jong en trendgevoelig publiek. Enter Meta en Google.

Van strategie tot roll-out

Osta Carpets is in de internationale textielsector al jaar en dag gekend voor zijn stijlvolle en creatieve tapijten. Ligne Pure, een van de toppers uit het gamma, is daar een perfect voorbeeld van. Om het high-end merk onder de aandacht te brengen van millennials die houden van cosy interieurs, werkten én rolden we een picture perfect onlinemarketingstrategie uit.

Shinen op Instagram

Instagram is nog altijd een visueel boeiend medium waar merken zich van hun beste kant kunnen laten zien. Mits een doordachte contentstrategie spring je er al snel in het oog en ligt een mooie engagement rate voor het grijpen. Dat weet ook Ligne Pure.

Wanneer Instaboost
meer dan welkom is

Het merk is prominent aanwezig op het sociale medium, maar een Instaboost was meer dan welkom. Dat moest je onze digital marketeers geen twee keer zeggen. Ze poetsten de bio van het merk op en postten originele fotocarrousels, stories en reels. Gekoppeld aan advertenties op Facebook lieten we het merk zo naar hartenlust shinen om extra volgers aantrekken.

Hoog in Google

De Instagramcampagne versterkte gedurende enkele maanden de brand awareness van Ligne Pure bij een designgevoelig publiek, maar ons onlinemarketingteam had nog meer in petto. Met Google Advertising zorgde het er ook voor dat het merk in dezelfde periode maximaal vindbaar was op bepaalde keywords. Of hoe we een high-end merk hoog hebben laten scoren in de sociale media en Google!