Daflon 500 verlicht de symptomen van de chronische veneuze insufficiëntie. Omdat het heel wat voeten in de aarde heeft om uit te leggen wat dat precies betekent, zetten we ons beste beentje voor en ontwikkelden we een verhelderende POS-campagne voor in de apotheek.

 

Informatieve
promotiecampagne

Zware, pijnlijke of gezwollen benen. Nachtelijke krampen. Het zijn symptomen van de chronische veneuze ziekte (CVZ). Om mensen te sensibiliseren, bedachten we voor farmagroep Servier België een informatieve campagne die in één stap ook de merkbekendheid van Daflon moest verhogen. Daflon is immers een van de aangewezen geneesmiddelen (verkrijgbaar zonder voorschrift) voor de behandeling van CVZ.

Beeld met
stopping power

De campagne trekt de aandacht in de apotheek dankzij de aparte beeldvorming: een persoon loopt blootvoets over het gras terwijl vanuit één been wortels de grond in schieten. Hiermee symboliseren we het gevoel van zware benen waardoor je nauwelijks meer vooruit lijkt te geraken. Gelukkig helpt Daflon de benen te verlichten! Het – letterlijk – luchtige beeld wijkt door die creatieve toets af van de traditionele medische communicatie en krijgt zo extra stopping power.

POS in de apotheek

Het campagnebeeld verwerkten we in een folderdisplay met duidelijke Daflon branding. De beknopte folder zelf kreeg een neutrale stijl en inhoud. Reclame voor geneesmiddelen is nu eenmaal gebonden aan strikte regels. Ook de uitgebreidere brochure die de apotheker kan gebruiken om klanten extra te informeren, gaven we dezelfde niet-merkgebonden look&feel. De brochure bevat onder andere een test om de Phleboscore te berekenen en extra tips om de benen te beschermen. Nuttige medische info voor wie al een stapje verder wil gaan in het aanpakken en voorkomen van CVZ. Een placemat en scheurblokjes helpen de apotheker nog meer helder te communiceren met zijn klanten.