Jezelf als duurzaam merk onderscheiden in de markt? Voor Captiqs, een onderdeel van de Balta tapijtengroep, rolden we de groene loper uit met een aanstekelijk concept dat internationaal de aandacht trok.

Ecologisch imago

Captiqs maakt naaldviltoplossingen zoals tapijten voor op events en beurzen, achterkantbedekkingen voor tapijt- of vinyltoepassingen en bekleding voor de kofferruimte van wagens. Omdat de markten waarin het actief is steeds nadrukkelijker vragen naar duurzame, recycleerbare materialen, wilde Captiqs zijn ecofriendly needle felt solutions extra in de kijker zetten. De producent verwerkt al jaren restmaterialen uit het productieproces in zijn tapijten die bovendien na gebruik volledig kunnen worden gerecycleerd.

Catchy concept

Circulair is voor Captiqs dus een tweede natuur. In het concept dat we bedachten om de internationale markt daarvan te overtuigen, stelden we de fabrikant daarom voor als een egel. Op zijn stekels – een verwijzing naar het typische ‘needle punched’ productieproces – ligt een bolletje groene vilt. Daarme vatte het beeld het duurzame karakter van Captiqs perfect samen.

Internationale lancering

Op Techtextil 2022 in het Duitse Frankfurt, een van de grootste vakbeurzen voor de textielsector, pakte Captiqs voor het eerst uit met zijn eco-mascotte. De egel was dé eyecatcher op stand, waarvan onze designers ook de rest van de communicatie hadden vormgegeven. De aanstekelijke visual zal later nog in andere toepassingen opduiken. Wordt vervolgd.