Brocom, gekend van het ‘Je Makelaar, Je Beste Verzekering’-label, ondersteunt onafhankelijke verzekeringsmakelaars bij de marketing en promotie van hun activiteiten. Wij ontwikkelden het online platform waar ze alle tools hiervoor vinden, houden het up-to-date en boosten met een uitgekiend dashboard de online zichtbaarheid van de makelaar.
Zo’n 2.300 makelaars, 2 makelaarsfederaties en 15 verzekeringsmaatschappijen vinden elkaar via Brocom. Het marketingplatform brengt hen samen met als doel de makelaardij te bevorderen en de positie ervan op de verzekeringsmarkt te verstevigen. Daartoe ontwikkelt Brocom campagnes, promotietools en specifieke diensten. Al deze content stelt het ter beschikking van zijn leden op www.brocom.be.
Wij maakten van dit online platform een overzichtelijk, gestructureerd en gebruiksvriendelijk marketinginstrument.
Leden van Brocom krijgen via een gebruikerslogin toegang tot de volledige content van het platform. Wat kunnen ze er doen?
Om zich sterker te presenteren aan potentiële klanten kunnen makelaars via ‘Mijn dashboard’ op het platform hun kantoorpagina voorzien van extra informatie. De makelaars beslissen altijd zelf wat ze zichtbaar maken:
Alles wat ze op hun dashboard aanpassen, wordt in real-time gepusht naar de kantoorpagina op makelaarinverzekeringen.be. Zo wordt de zichtbaarheid en vindbaarheid van de makelaar én de traffic naar de kantoren bevorderd.
Het online marketingplatform is zo ontwikkeld dat het makkelijk verder kan worden uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. Zo gaan we in een volgende fase de kantoorpagina nog verder optimaliseren en voorzien we nieuwe modules zoals Facebook Messenger chat, een Sectorcatalogus en andere handige extra’s om de contactmogelijkheden met klanten en prospecten op makelaarinverzekeringen.be te vergemakkelijken en te verhogen. Wordt dus vervolgd.