Brocom, gekend van het ‘Je Makelaar, Je Beste Verzekering’-label, ondersteunt onafhankelijke verzekeringsmakelaars bij de marketing en promotie van hun activiteiten. Wij ontwikkelden het online platform waar ze alle tools hiervoor vinden, houden het up-to-date en boosten met een uitgekiend dashboard de online zichtbaarheid van de makelaar.

Online platform vereenvoudigt de marketing 
voor makelaars

Zo’n 2.300 makelaars, 2 makelaarsfederaties en 15 verzekeringsmaatschappijen vinden elkaar via Brocom. Het marketingplatform brengt hen samen met als doel de makelaardij te bevorderen en de positie ervan op de verzekeringsmarkt te verstevigen. Daartoe ontwikkelt Brocom campagnes, promotietools en specifieke diensten. Al deze content stelt het ter beschikking van zijn leden op www.brocom.be.

Wij maakten van dit online platform een overzichtelijk, gestructureerd en gebruiksvriendelijk marketinginstrument.

Alle marketing- en promotietools op 1 plaats

Leden van Brocom krijgen via een gebruikerslogin toegang tot de volledige content van het platform. Wat kunnen ze er doen?

  • Affiches, banners, video’s, e-mailsignatures en andere assets van de Brocom-promotiecampagnes downloaden.
  • Tools bestellen (bv. lichtreclame, posters of gadgets uit de webshop).
  • Specifieke diensten gebruiken om voertuigen te registreren, digitale schermen te beheren, een aangifte te doen van een ongeval, …
  • Informatie opzoeken in de infotheek over verzekeringsproducten, verzekeringen en kantoorbeheer.
  • Actueel verzekeringsnieuws en alle contactgegevens van de verzekeringsmaatschappijen raadplegen.

Uitgebreid dashboardbeheer maakt makelaars online zichtbaar

Om zich sterker te presenteren aan potentiële klanten kunnen makelaars via ‘Mijn dashboard’ op het platform hun kantoorpagina voorzien van extra informatie. De makelaars beslissen altijd zelf wat ze zichtbaar maken:

  • Korte voorstelling van het kantoor, openingsuren, medewerkers, …
  • Foto’s en logo’s
  • Contactgegevens en sociale mediakanalen
  • Expertisedomeinen die gekoppeld worden aan lopende Brocom-campagnes waardoor deze automatisch zichtbaar worden op de pagina
  • Afspraakmogelijkheden (fysiek, telefonisch, videogesprek)
  • Een reviews-module waarmee klanten de makelaar kunnen beoordelen

Alles wat ze op hun dashboard aanpassen, wordt in real-time gepusht naar de kantoorpagina op makelaarinverzekeringen.be. Zo wordt de zichtbaarheid en vindbaarheid van de makelaar én de traffic naar de kantoren bevorderd.

What’s next?

Het online marketingplatform is zo ontwikkeld dat het makkelijk verder kan worden uitgebreid met nieuwe functionaliteiten. Zo gaan we in een volgende fase de kantoorpagina nog verder optimaliseren en voorzien we nieuwe modules zoals Facebook Messenger chat, een Sectorcatalogus en andere handige extra’s om de contactmogelijkheden met klanten en prospecten op makelaarinverzekeringen.be te vergemakkelijken en te verhogen. Wordt dus vervolgd.