Werknemers aantrekken is, zeker in de bouwsector, geen sinecure. Om aandacht te trekken en kandidaten warm te maken kan een employer branding campagne met een knipoog het verschil maken. Dat bewezen we voor bouwbedrijf Verhelst Group.

Campagne met een accent

Verhelst Group is een bekende naam in de bouwsector. Vooral in West- en Oost-Vlaanderen staat en groeit de bouwgroep sterk. Om nieuwe mensen aan te trekken, vooral werfleiders, chauffeurs en technische profielen, speelde het zijn troeven uit in een ludieke employer branding campagne met een West-Vlaams accent.

Sterke boodschap, beire beeldvorming

Werken bij Verhelst Group is beire, of in het schoon Vlaams: keitof, superinteressant en de max. Dat ene West-Vlaamse woordje voor ‘beer’ was voor ons voldoende om een hele campagne rond te bouwen. We fotografeerden de Verhelst Group beir – symbool voor de teamspirit, gedrevenheid en passie van de werknemers – op de werf, in de ateliers en op het bureau. Zo lieten we kandidaten op een leuke manier proeven van de werksfeer.

Website met jobpagina

De Verhelst Group beir lieten we eerst online los. We gaven hem zijn eigen plaats in de hoofdnavigatie van de corporate website en maakten een pagina waar te lezen is wat werken bij Verhelst Group zo beire maakt. Alle vacatures, online en offline, leiden kandidaten vandaag naar deze landingspagina, die een aparte en toepasselijke url kreeg: www.beirejob.be.

Concept als eyecatcher in de printmedia

Tot slot is de beir vanaf nu ook dé eyecatcher in de printmedia. Hou de jobadvertenties en andere offline tools (op o.a. jobbeurzen) dus maar in de gaten. De beir is out there!

Beer pakt socials in
en boost traffic

De beirecampagne geven we doorlopend extra weerklank en visibiliteit op de sociale media. Via postjes en een snackable movie op de Facebook- en Instagrampagina van de bouwgroep boosten we de traffic naar de jobpagina nog meer.

We ontwikkelden een employer branding campagne die Verhelst Group als een aantrekkelijke werkgever neerzet en, dankzij de creatieve insteek, aanslaat bij de doelgroepen.