Van grondstoffen tot labomateriaal. Apothekers vinden bij ACA Pharma alles om hun werk optimaal uit te voeren. Met die boodschap, verpakt in een opvallende visual, kwam de groothandel in farmaceutische producten onlangs naar buiten. Wij hielden de deur open. D'M&S bedacht een origineel communicatieconcept met een nieuwe huisstijl en sterke visual.

Alles voor de apotheker

Het Belgische farmaceutische bedrijf ACA Pharma biedt apothekers een compleet aanbod aan oplossingen voor het maken van ‘magistrale en officinale bereidingen’. Het ondersteunt hen daartoe met chemische grondstoffen, maar evengoed met alle mogelijke materiaal dat in de apotheek word gebruikt, zoals lichtreclame. Om die totaalservice bekend te maken, bedachten we een origineel communicatieconcept

Nieuwe huisstijl

Maar eerst namen we de huisstijl onder handen. Het bestaande blauwe kleurenpalet veranderden we in een voor de apotheker herkenbaar ‘farmaceutisch’ groen. Het grafisch element (een vijzel voor het bereiden van medicijnen) werd vervangen door een, opnieuw, herkenbaar apothekerskruis. Dat verweefden we mooi in het woordlogo. De baseline onderlijnt daarbij de brand promise: ACA Pharma levert alles wat de apotheker nodig heeft – all your pharmacy needs. Het nieuwe corporate design zal worden uitgerold in alle communicatietools, van de briefhoofden tot de naamkaartjes.

Alles-in-één conceptbeeld

Het idee dat ACA Pharma absoluut alles heeft voor apotheker en apotheek brachten we ook treffend in beeld. Een apothekerskastje met de deur op een kier geeft een inkijk in de uitgebreide productportfolio van ACA Pharma. De voorkant is vormgegeven als de gevel van een apotheek, inclusief de neonreclame – je ziet de apotheker zelfs binnen aan het werk. Dit alles-in-één beeld, symbool voor de totaalservice, werd gelanceerd tijdens Pharmanology, de vakbeurs voor apothekers in Brussels Expo. De conceptvisual werd speciaal daarvoor in de stand van ACA Pharma geïntegreerd. Een magistrale ingreep met een opvallend effect.