Zoute Grand Prix lokt persaandacht

Persmails met algemene insteek

Vorig jaar lokte het oldtimerfestival ongeveer 130.000 bezoekers naar Knokke-Heist. Om dat succes te evenaren en beter te doen, onderzocht de persafdeling van D’M&S hoe een nog grotere buzz rond het event kon gecreëerd worden. De oplossing? Naast de communicatie met de vakpers (automotive) vertrekken nu ook mailings met een ruimere insteek naar de algemene (kwalitatieve) pers. Denk aan de populariteit van oldtimers bij het grote publiek of de prijzen die classic cars halen op veilingen. Alle persberichten worden in 4 talen verspreid. De ZOUTE GRAND PRIX® trekt nu eenmaal de aandacht tot ver buiten de landsgrenzen.

Succesformule verlengd

Wat goed is, hoeft niet per se te veranderen. Het persplan van Pressworld voorzag dus ook nu weer dat journalisten het uitgebreide persdossier van de ZOUTE GRAND PRIX® konden downloaden op de perswebsite die D’M&S Online voor het event had ontwikkeld. Ook persaccreditaties kunnen hier worden aangevraagd.

Tijdens een telefonische opvolging van de uitgestuurde mailings zullen de journalisten ten slotte nogmaals warm gemaakt en doorverwezen worden naar de eventwebsite. Het doel? Zoveel mogelijk ronkende commentaren over ronkende motoren in media met een ronkende naam…