Oystershell daagt nagelbijters uit

Raylex Challenge

Om jonge nagelbijters een duwtje in de rug te geven, startte farmabedrijf Oystershell in januari met de Raylex Challenge. Tijdens deze Facebookactie gingen 100 nagelbijters samen met Christophe Tack de uitdaging aan om 18 dagen hun nagels met rust te laten. De 21-jarige wereldkampioen freestyle kitesurf was niet toevallig gekozen. Hij is een notoir nagelbijter én een uitstekende motivator die perfect binnen de doelgroep viel.

Interactie via Facebookpagina

D’M&S verzorgde de communicatie rond de Challenge, ontwikkelde de registratiewebsite en volgde de Facebookpagina op. Op basis van hun likes, shares en geposte ervaringen kregen de deelnemers automatisch een ‘engagement-score’ toegekend. Dat leverde twintig laureaten op. De winnaar ging aan de haal met een kitesurfinitiatie door Christophe Tack.

Gesegmenteerde persbenadering

Om de introductie van de Raylex-pen kracht bij te zetten, werd in februari en maart een reeks persberichten uitgestuurd. Die waren op maat van verschillende doelgroepen geschreven en werden vervolgens gericht gemaild naar de juiste media. Deze targeted aanpak wierp duidelijk zijn vruchten af. Op diverse nieuwssites en in verschillende publicaties verschenen de afgelopen weken artikels over nagelbijten en over de nieuwste oplossing van Oystershell Laboratories. Missie geslaagd dus.