Hoe kun je klanten beter verleiden tot een aankoop dan op het punt waar de verkoop plaatsvindt: in de winkel. Maar… op die winkelvloer ben je lang niet de enige die in het oog en het mandje van de consument wil springen. Opvallen is dus de boodschap en net dat is de kracht van POS- of point of sales materiaal. In dit artikel verkennen we de voordelen van het integreren van POS in je marketingplan, en hoe het kan bijdragen aan het succes van je merk.
Verhoogde zichtbaarheid
POS-materialen zoals displays, posters en digitale schermen verhogen de zichtbaarheid van je merk in de winkel. Goed opgesteld of bevestigd aan het rek (denk aan wobblers of shelf talkers) trekken ze de aandacht op het kritieke moment dat de koopbeslissing wordt gemaakt. Ze helpen jouw product te onderscheiden van die van je concurrenten en versterken de koopintentie. Het zijn heuse visuele triggers die impulsieve aankopen bevorderen en de consumentenervaring verrijken.
Verbetering van de klantbeleving
Een doordacht gebruik van POS-materialen kan de winkelervaring van de klant aanzienlijk verbeteren. Door relevante content, interactieve displays of proefmonsters aan te bieden, voelen klanten zich meer betrokken en aangetrokken tot jouw merk. Zo verhoog je niet alleen de tevredenheid en loyaliteit van je klanten maar bouw je met point of sales materiaal ook aan een positief merkimago. Bovendien stellen ze retailers, zeker als je samples aanbiedt, in staat om direct waardevolle feedback van klanten te ontvangen.
Ondersteuning van promotiecampagnes
POS-materialen zijn flexibel. Figuurlijk welteverstaan. Ze kunnen makkelijk worden aangepast om lopende promotie- en reclamecampagnes te ondersteunen. Soms volstaat het al de topcard van een display te vervangen met de visual van je campagne. Ideaal dus als je een seizoensgebonden uitverkoop, productlancering of speciaal evenement waar jouw merk aan verbonden is, extra aandacht te geven. POS kan zo naadloos worden geïntegreerd in je marketingplan om de boodschap van je campagne te versterken en consistent uit te rollen op de winkelvloer, toch hét contactpunt met de klant.
Benieuwd hoe je met POS nog meer je verkoop en merkbetrokkenheid kan verhogen? Contacteer ons.