Nieuwe Junkers-website schotelt oplossingen voor

0 minuten

Filterend naar de juiste oplossing

Wie vandaag op zoek is naar een oplossing voor de verwarming van de woning of voor de productie van sanitair warm water, vindt op de websites van de diverse fabrikanten vooral opsommingen van producten. Junkers pakt dat anders aan met de ‘Oplossingenzoeker’. Die vertrekt niet vanuit de producten, maar van de vraag van de consument. Zo vindt hij snel de oplossing die bij z’n woning en behoeften past.

Aan de hand van een reeks filters zoals de energiebron, het aantal bewoners en het type, de oppervlakte en de isolatiefactor van de woning, wordt de selectie verfijnd. Het resultaat? Een overzicht van de geschikte systemen, elk met hun configuratie én kostprijs. Extra handig is dat de oplossing als een PDF-fiche kan gemaild worden, samen met een lijstje van installateurs in de buurt.

Responsive design

De integratie van de ‘Oplossingenzoeker’ kaderde binnen de algemene opfrissing van de Junkers-website. Die moest anno 2015 immers responsive gemaakt worden om bezoekers een optimale gebruikservaring te bieden. Op hun smartphone, tablet én desktop. Daarnaast werd de navigatiestructuur aangepast en de lay-out van alle pagina’s in een aantrekkelijke vorm gegoten.

Bijzondere aandacht ging naar de vormgeving van de homepage. Die bevat enkel de essentie, met prominent aanwezig de 4 grote productgroepen van Junkers, alsook de oplossingen- en productzoeker. Een reeks quick links brengt de bezoeker ten slotte snel naar de richtprijslijst, de handleidingenbibliotheek of de installateurs-zoekfunctie.

De komende maanden wordt de Junkers-website verder gefinetuned. Meer daarover in de volgende Update.