Je Makelaar, verzekerd van een klantvriendelijke website

Brocom, de organisatie achter Je Makelaar, was toe aan een nieuwe b2-c website. Onze online experts ontwikkelden een gebruiksvriendelijke site die mooi aansluit bij de nieuwe mediacampagnes en dienstverlening op de eerste plaats zet. De ideale tool om dichter tot (potentiële) klanten te komen!

Onafhankelijke verzekeringsadviseurs

Of het nu gaat om een autoverzekering, reisverzekering, familiale verzekering of brandverzekering, Je Makelaar helpt particulieren aan een verzekering op maat. De onafhankelijke makelaars speuren de markt af naar de passende verzekering, vergelijken prijsoffertes en verdedigen de belangen van de verzekerde bij eventuele problemen. Om zijn klanten nog beter van dienst te zijn, vroeg Brocom ons om de website in een nieuw jasje te steken. De website moest daarbij niet alleen informeren, maar vooral op een actieve manier met de consument communiceren. Wij realiseerden een gebruiksvriendelijke en mobielvriendelijke site die de bezoeker dichter bij zijn makelaar brengt. Letterlijk en figuurlijk. 

 

Van de site naar de makelaar 

Makelaarinverzekeringen.be ziet er vandaag niet alleen moderner en frisser uit, maar brengt de (potentiële) klant ook dichter bij zijn makelaar. De motor van de nieuwe site is de locator, die alle verzekeringsmakelaars opsomt per regio. De surfer vult zijn postcode of adres in en de locator laat een plattegrond zien met alle kantoren in zijn buurt. Onder het kaartje verschijnt bovendien een adressenlijst, zodat hij niet elke 'pin' open hoeft te klikken. Ook de afstand tussen de online en offline kanalen van Je Makelaar verkleint. De bezoeker vindt namelijk de actuele promotiecampagnes terug op de website, wat de uniformiteit en herkenbaarheid van Je Makelaar stimuleert. 

Online verbondenheid 

Je Makelaar biedt verzekeringen die op het lijf van zijn klanten geschreven zijn. Daarvoor moeten ze hun klanten natuurlijk goed kennen. Persoonlijk contact en dialoog zijn dan ook essentieel voor de verzekeringsmakelaar. Die persoonlijke insteek is ook terug te vinden in de nieuwe website. Via de locator bijvoorbeeld, maar ook via de blogs, de testimonials en de social sharing buttons. Stuk voor stuk manieren om de afstand tussen Je Makelaar en zijn klanten zo klein mogelijk te maken.