Gyproc blijft plakken bij stukadoors

Heldere communicatie

Gyproc heeft naast gipskartonplaten en bouwsystemen ook een ruim assortiment bouwpleisters. Om de kwaliteiten daarvan bij stukadoors in de kijker te zetten, en tegelijk de brand awareness te vergroten, ontwikkelden we een rechttoe rechtaan business-to-business communicatieconcept. De visual toont de plakker, in zijn dagelijkse werkomgeving. Hij is bezig met het afwerken van een hagelwit plafond. Omdat hij hiervoor gebruikmaakt van de Gyproc pleisters is hij duidelijk zeker van zijn stuk – of ‘stuc’, een knipoog naar ‘stucwerk’. De persoonlijke aanspreking benadrukt dat Gyproc voor elke plakker een oplossing heeft waarop hij kan rekenen.

Met deze campagne wil Gyproc zich in de professionele bouwmarkt sterker profileren als een betrouwbare partner en een hogere merkentrouw (lees: meer sales) realiseren. Via advertenties in de Nederlandstalige en Franstalige vakbladen en met point of salesmateriaal (posters, rollbanners, spandoeken) bij de Gyproc-verdelers hielpen wij alvast dat de boodschap – en de naam – bleef plakken.