Greenyard oogst lof

1 minuut

Nieuwe groep

Greenyard is een fusie van diepvriespionier Pinguin, verwerker Noliko, specialist in verse producten UNIVEG en specialist in groeimedia Peltracom. Het is vandaag een wereldwijde marktleider in verse en bereide groenten en fruit, bloemen en planten, logistieke diensten voor verse producten en substraten (bv. teelaarde). Kortom, het heeft alles in huis om ‘mensen te helpen gezonder te leven door ze op elk moment van de dag te laten genieten van groenten & fruit op een makkelijke, snelle & lekkere manier, met respect voor de natuur’. Die strategische visie was het uitgangspunt en de kern van het eerste jaarverslag van de kersverse groep.

Nieuwe huisstijl

De publicatie van het jaarverslag ging niet onopgemerkt voorbij. Geïnspireerd door de nieuwe huisstijl van de groep maakten we er een fris, luchtig en aangenaam om lezen drukwerk van. We ontwikkelden daartoe een helder design en zorgden er mee voor dat de content op punt stond. De visie illustreerden we bovendien met een reeks originele lijntekeningen: een mix van groenten en fruit, in een apart grafisch kader. Zo oogstte de groep alvast veel lof met zijn eerste officiële verslag.

Nieuwe website

De content van het jaarverslag was meteen ook de grootste inspiratiebron voor de website www.wearegreenyard.com. Dit online platform werd speciaal ontwikkeld om de missie en visie, de waarden en de divisies van de nieuwe groep voor te stellen aan een breder publiek. We voorzagen ook een apart luik om de fusie toe te lichten vanuit het standpunt van de ceo en de managing directors. Een FAQ-lijst moest daarbij de verschillende doelgroepen een duidelijk antwoord geven op wat de fusie voor hen in de toekomst zal betekenen. Deze informatieve website blinkt uit door zijn eenvoudige, transparante structuur en heldere design, helemaal conform de huisstijl van de groep.