Elanco trekt de aandacht van de dierenarts

0 minuten

Comfort in de kijker

Spot-on vlooibehandelingen waarbij er een zalfje op de pels aangebracht wordt, zijn zowel voor de kat als de dierenarts en het baasje een onprettige ervaring. Daarom ontwikkelde Elanco de Comfortis kauwtablet die hetzelfde effect heeft, beter geaccepteerd wordt door het dier én makkelijk toe te dienen is. 

Elanco biedt wereldwijd een hele waaier aan producten en diensten aan die de gezondheid, het welzijn en de prestaties van dieren verbeteren. Om de Comfortis pil te promoten in het dierenartskanaal ontwikkelden we een inhoudelijk sterke direct mailing die vooral ook dankzij de opvallende maar toepasselijke vorm de aandacht trok.

Mailing met stopping power

De mailing richtte zich rechtstreeks tot dierenartsen en medewerkers van dierenklinieken. Onder het motto ‘Bekijk het ook eens door de ogen van de kat’ riepen we de doelgroepen op nog meer rekening te houden met het comfort van het huisdier. De toegestuurde folder in de vorm van een kattenmasker ondersteunde die boodschap en genereerde maximale stopping power. Dat deden we ook door de voordelen - voor de kat - en de promotieaanbieding - voor de arts – er duidelijk te laten uitspringen. Kwestie van de sales extra te boosten. Op de backcover integreerden we ten slotte de bijsluiter en de verplichte vermeldingen. Het blijft nu eenmaal een medicijn.