Onze online experts ontwikkelden een nieuwe website voor uitzendbureau VIO. Die is niet alleen gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en fris, maar maakt het voor potentiële kandidaten ook veel eenvoudiger om te solliciteren. Voor een optimale flow van jobaanbiedingen en sollicitaties, koppelden wij 2 externe platformen aan de site. 

Eenvoudig online solliciteren

De juiste kandidaat linken aan de juiste opdrachtgever. Daarin zijn ze bij VIO heel bedreven. Het interimkantoor vult niet zomaar bestaande vacatures op, maar gaat voor iedereen ook actief op zoek naar zijn of haar droomjob. Daarvoor zetten meer dan 120 medewerkers zich in vanuit 35 kantoren in heel Vlaanderen. Met de nieuwe website wilde VIO het online kandidaten nog makkelijker maken om het ideale werk te vinden. Op de homepagina vraagt de website de bezoeker direct al welke job hij zoekt en waar. Naast deze natuurlijke, eenvoudige filter bestaat er uiteraard ook een klassieke, meer uitgebreide zoekfunctie met filters zoals opleiding en sector. De kandidaten kunnen ook jobs bekijken per kantoor én een profiel aanmaken op My VIO, waar ze vacatures bewaren, cv’s uploaden en in 1 klik solliciteren. 

Slimme koppeling met externe platformen

Om dit alles mogelijk te maken, koppelden onze webdevelopers de Drupal-website aan 2 externe platformen. De vacatures komen binnen via 1 platform en de sollicitaties worden automatisch doorgestuurd naar het andere platform. Kandidaten kunnen op een vacature reageren of spontaan solliciteren. Het systeem herlaadt elke 10 minuten, zodat het jobaanbod steeds op punt staat. Elke sollicitatie komt automatisch terecht bij het juiste VIO-kantoor. Van een efficiënt vacaturebeheer gesproken! 

Beter vindbaar op het web

Tijdens de bouw van de nieuwe website hielden we ook rekening met SEO, zodat surfers die via een zoekmachine zoeken naar een bepaalde job in een bepaalde sector, sneller terechtkomen op een specifieke vacaturepagina van VIO. Met het live gaan van de nieuwe website startten we ook een ondersteunende SEA-campagne op met als doelgroep werkzoekenden. Door te adverteren voor zoekwoorden zoals interim(kantoor), jobs en vacatures in combinatie met een bepaalde stad of regio willen we de instroom naar de verschillende kantoren een boost geven. Daarnaast focust de campagne op specifieke vacatures die belangrijk zijn voor VIO én waar veel op gezocht wordt. Onze marketeers volgen de campagne op de voet en sturen bij waar en wanneer het nodig is. Zo bereiken we een optimaal resultaat. Kijkje nemen? surf naar VIO interim.