D’M&S zet klanten in de kijker op Batibouw

0 minuten

Eternit

Dak- en gevelspecialist Eternit lanceerde vorig jaar het Top Team Pro-label, dat dakdekkers verenigt die werken met Eternit-producten. Deze installateurs krijgen niet alleen informatie en goede raad, maar ook extra garantie op plaatsingen, hulp bij het vinden van nieuwe klanten én spaarpunten die ze kunnen inruilen voor werk- & promotiemateriaal en unieke cadeaus. Tijdens Batibouw demonstreren we het platform op groot scherm en zetten we alle voordelen in de verf. Eternit richt zich op de beurs niet alleen tot dakdekkers, maar ook tot de eindklanten. Voor hen presenteren we de website dakdekker.eternit.be, waarop particulieren heel eenvoudig hun dichtstbijzijnde dakdekker kunnen vinden. Ook deze tool demonstreren we op groot scherm. Bezoekers kunnen bovendien een gratis offerte aanvragen met de iPads aan de stand. 

Coeck

Op een bouwbeurs mogen natuurlijk geen bouwmaterialen ontbreken. Onze klant Coeck produceert milieuvriendelijke en efficiënte betonmaterialen en levert ruwbouw- en afwerkingsmaterialen. Op de stand van de betonproducent valt alvast heel wat te ontdekken. Zo pakken we er uit met een calculator voor vensterbanken, een superhandige tool om snel een idee te krijgen van de prijs van je nieuwe vensterbank. Een groot scherm in de stand laat bovendien een video zien die uitlegt hoe je het materiaal voor je oprit of terras moet kiezen.

Herock

Voor de perfecte werkuitrusting moet je bij Herock zijn! De workwear-specialist biedt kleding, schoenen en accessoires aan voor mannen en vrouwen. We staken de website van Herock in een nieuw kleedje en lichten tijdens Batibouw een tipje van de sluier op. Daarnaast organiseren we ook een creatieve social mediacampagne met in de hoofdrol een muur van bakken Vedett, die bezoekers naar de stand moet lokken.

Watts

Als expert in innovatieve watertechnologie is Watts ook op vlak van communicatie toonaangevend. Zo kreeg de huisstijl al een upgrade en ziet de corporate identity er nu moderner en lezervriendelijker uit. Wij trokken de nieuwe huisstijl door naar diverse documenten zoals handleidingen, prijslijsten, advertenties, folders en een aantal productbrochures. Deze herwerkte tools vonden vlotjes hun weg naar Batibouw. Ons standenbouwteam ontwierp en bouwde ook een opvallende beursstand voor Watts. De stand legt de focus op een aantal specifieke producten, zoals de vernieuwde Vision thermostaatoplossing. We integreerden in de stand een werkend model, dat bediend kan worden met thermostaten en een tablet. Oplichtende leds simuleren verwarmen en koelen. Zo creëren we een aantrekkelijke stand voor maximale aandacht! 

Brustor

Net als Watts, kregen ook de communicatietools van onze klant Brustor een make-over. De focus ligt hierbij op sfeer en overzicht, zodat Brustor de kwaliteit van zijn oplossingen ook in de communicatie uitdraagt. Wij rolden de nieuwe stijl uit in verschillende online en offline communicatietools, zoals de Outdoor Living en de Sun Protection brochure. Deze 2 productbrochures zijn bedoeld voor de eindconsumenten en zijn ideale tools om de zonweringsproducten op Batibouw in de kijker te zetten.

Mitsubishi Electric

Mitsubishi Electric groeit dankzij een aantal overnames en kan uitpakken met een uitgebreider aanbod. Om (potentiële) klanten wegwijs te maken in het nieuwe assortiment, creëerden we een overzichtelijke infographic. Deze rolden we uit naar een beurswand voor Batibouw, waarop bezoekers in 1 oogopslag de toepassingen zien voor een specifiek gebouwtype (bv. residentieel of industrieel). Dezelfde grafische stijl gebruikten we ook voor de presentatie van de 5 waarden waar Mitsubishi Electric voor staat. De grafische voorstelling maakt de boodschap extra overzichtelijk. 

Ook online gingen we aan de slag voor de klimatisatiespecialist. De visuele voorstelling op de Batibouw-beurswand was het vertrekpunt van een handige html5 navigatietool. Door de bezoekers gerichte vragen te stellen, navigeert deze tool hen vlotjes doorheen het aanbod, rechtstreeks naar de toepassingen die ze zoeken. De tool is ook te integreren in de Showcase-app, als een efficiënt en mobiel salesinstrument. Het ideale hulpmiddel voor beurzen zoals Batibouw.

Danilith 

Ons standenbouwteam ontwierp 4 jaar geleden een Batibouw-stand voor Danilith en de bouwonderneming maakt ook dit jaar gebruik van het frisse en efficiënte ontwerp, home-made door D’M&S.  

AEG 

Voor AEG is Batibouw hét moment om zijn assortiment ovens met stoomfunctie extra te promoten naar de retail en de eindconsument toe. Wij stoomden voor AEG België een opvallend campagneconcept klaar voor 4 verschillende AEG ovens met stoomfunctie. De beelden laten een hand zien die stoom toevoegt aan een gerecht, gecombineerd met de headline ‘Stoom. Het essentiële ingrediënt’. Deze campagnebeelden rolden we uit naar verschillende tools zoals een lanceringsbrochure en video voor de retail, maar ook ovenstickers, wobblers, tentkaarten, scheurblokken én een campagnewebsite voor consumenten. Allemaal communicatietools waarmee AEG kan uitpakken op Batibouw. 

Brocom

Eind vorig jaar ontwikkelde D’M&S www.makelaarinverzekeringen.be, de nieuwe gebruiksvriendelijke website voor Brocom, de organisatie achter Je Makelaar. Ter ondersteuning hiervan maakte ons online team nu ook een lead generation tool voor Batibouw. Onder het motto ‘Bel aan bij je dichtstbijzijnde makelaar’ verzamelen we gegevens en informatie van bezoekers. Omdat de leads zichzelf aanbieden en tegelijk ook cruciale informatie delen, zijn contacten veel sneller en makkelijker gemaakt. Ons online team werkte de beursactie ook uit op de website van Je Makelaar. Deze online deelnemers krijgen een gratis ticket voor Batibouw cadeau als bedankje. Een win-winsituatie! 

ATAG

Ook voor verwarmingsspecialist ATAG ontwikkelden we een lead generation tool, die al enkele jaren in gebruik is. Hostessen op de ATAG-stand helpen geïnteresseerde bezoekers hun dichtstbijzijnde SelectDealer